شایعات جدید درباره آیفون ۱۳: صفحه نمایش همیشه روشن مانند اپل واچ

آیفون از نوعی دیود تابان ارگانیک استفاده کرده است که از زمان آیفون اکس در اپل واچ وجود دارد

مارک گرمن بارها پیش از عرضه نسخه‌های آتی اپل از ویژگی‌های محصولات آینده پرده برداشته است - JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

بر اساس یک شایعه جدید، آیفون ۱۳ که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد، ممکن است مانند اپل واچ نمایشگر همیشه روشن (always-on) داشته باشد. این ویژگی به گوشی تلفن همراه اجازه می‌دهد که برخی اطلاعات را حتی پیش از آنکه کاربران صفحه نمایش را روشن کنند، نشان دهد.

بنا به گزارش بلومبرگ، مارک گرمن که تاکنون [بارها] پیش از عرضه نسخه‌های آتی اپل از ویژگی‌های محصولات آینده پرده برداشته است، این را یکی از ویژگی‌های جدید افزوده شده به آیفون ۱۳ اعلام کرده است. او می‌گوید که گوشی جدید، «تراشه‌ ای۱۵ سریع‌تر، فرورفتگی کوچک‌تر [در قسمت بالای صفحه نمایش]، صفحه نمایش جدید برای دوام بهتر باتری و امکان بالقوه یک حالت نمایشگر همیشه روشن (always-on) شبیه به اپل واچ و نرخ تازه‌سازی (refresh rate) ۱۲۰ هرتز و ارتقا و بهبودهایی برای ضبط ویدیو خواهد داشت.»

آیفون از نوعی دیود تابان ارگانیک (OLED) استفاده کرده است که از زمان آیفون اکس در اپل واچ وجود دارد و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت ممکن است از آن برای نمایش دائمی برخی اطلاعات روی صفحه نمایش استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فناوری دیود تابان ارگانیک (OLED) به صفحات نمایش امکان می‌دهد که فقط پیکسل‌های موردنیاز و مورداستفاده را روشن کنند -از جمله آن‌هایی که برای نمایش زمان، اطلاعات آب‌وهوایی یا جزئیات سودمند روی صفحه نمایش به کار می‌روند؛ این به معنای آن است که با وجود روشن ماندن صفحه نمایش، تاثیر و فشار آن روی باتری نسبتا محدود است. «نمایشگر همیشه روشن» همراه با اپل واچ سری ۵ عرضه شد و در سری ۶ نیز وجود دارد. این فقط یک نسخه محدود از «واچ فیس» را نشان می‌دهد -با نمایشگر زمان و اطلاعات کلیدی دیگر- از جمله به‌روزرسانی آهسته‌تر از معمول، به منظور حفظ باتری.

اپل واچ از یک فناوری به خصوص به نام «اکسید پلی‌کریستالی دمای پایین» یا (LTPO) استفاده می‌کند که به معنای آن است که نمایشگرها می‌توانند نرخ تازه‌سازی خود را تنظیم و سازگار کنند تا بدین‌وسیله مصرف باتری کاهش یابد. شایعات پی در پی از این مسئله حکایت دارند که دست‌کم برخی از آیفون‌ها که اواخر امسال عرضه می‌شوند از این فناوری بهره‌مند خواهند بود.

آقای گرمان همچنین در خبرنامه «پاور وان» خود گزارش داده است که اپل نسخه‌های جدیدی از «مک بوک پرو» را اواخر امسال عرضه خواهد کرد؛ احتمالا بین ماه‌های سپتامبر (شهریور) و نوامبر (آبان).

© The Independent

بیشتر از جهان