تظاهرات اعتراضی در تهران با شعار «مرگ بر دیکتاتور»

تجمع حدود ظهر روز دوشنبه آغاز شد و با سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ادامه پیدا کرد

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی از برگزاری تجمع اعتراضی و سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی در خیابان جمهوری تهران خبر می‌دهند.

ویدیوهایی که حدود ظهر روز دوشنبه، چهارم مردادماه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گروهی از معترضان را نشان می‌‌دهد که در خیابان جمهوری تهران پیش می‌روند و شعار می‌دهند.

یکی از این ویدیوها مربوط به تجمع و شعار دادن در زیر پل حافظ و نزدیکی پاساژ علاءالدین در خیابان جمهوری است و بعضی از کاربران رسانه‌های اجتماعی آغاز تجمع را از آن مکان و در اعتراض به بی‌برقی عنوان کرده‌اند؛ اما آن‌طور که در ویدیوها دیده می‌شود، شعارهای معترضان اغلب شعارهای ضدحکومتی یا دعوت دیگران برای پیوستن به اعتراض است، از جمله: «مرگ بر دیکتاتور»، «‌خامنه‌ای حیا کن، حکومتو رها کن»، «‌توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم‌ بشه»، «‌نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «بی غیرتا نشستن، منتظر چی هستن؟»، «ایرانی باغیرت، حمایت، حمایت»، «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» و همچنین شعار «رضاشاه، روحت شاد».   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران، نیز ساعتی بعد، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درمورد تجمع روز دوشنبه در خیابان جمهوری، گفت: «برق پاساژ علاالدین مشکل داشته و قطع شده بود که همین امر موجب نارضایتی کوچکی شد که بعد از یک ساعت هم برق وصل شد.»

از روز ۲۴ تیرماه، از شهرهای مختلف خوزستان تجمع‌هایی در اعتراض به بی‌آبی آغاز شده است که در روزهای بعد به‌جز شهرهای مختلف خورستان، به استان‌های دیگر همچون اصفهان، خراسان، آذربایجان شرقی، بوشهر، لرستان و کردستان نیز رسید و در بعضی شهرها، شهروندان در حمایت از اعتراض‌ مردم خوزستان به خیابان‌ها آمدند. در روزهای گذشته ویدیوهایی از چند ایستگاه متروی تهران نیز در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود که شهروندان شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» می‌دادند. بسیاری از کاربرانی که این ویدیوها را منتشر کردند، شعارها را در حمایت از اعتراض‌های خوزستان عنوان کرده بودند.