شاهزاده هری خبر انتشار خاطراتش پس از مرگ ملکه را تکذیب کرد

پیش‌تر رسانه‌ها خبر داده بودند او قرار است چهار کتاب منتشر کند و انتشار خاطراتش را به پس از مرگ مادربزرگش موکول کرده است

قرار است شاهزاده هری عواید مالی‌ انتشار کتاب‌هایش را به خیریه اهدا کند‌ـ Steve Parsons/AFP

شاهزاده هری گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه در نظر دارد دومین کتاب خاطراتش را پس از مرگ مادربزرگش، الیزابت دوم، منتشر کند، تکذیب کرد.

روز جمعه ۲۳ ژوییه (اول مرداد) دیلی‌میل گزارش کرد که دوک ساسکس قرارداد انتشار چهار کتاب را با پنگوئن رندوم هاوس امضا کرده است، و مدعی شد کتاب دوم یک کتاب خاطرات دیگر است که تا پس از مرگ ملکه منتشر نمی‌شود.

اما سخنگوی دوک ساسکس به ایندیپندنت گفت برخلاف «گزارش‌های کذب رسانه‌ها»، تنها کتاب خاطراتی که در دست انتشار است همان کتابی است که پیش‌تر اعلام شد و قرار است پنگوئن رندوم هاوس اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر کند.

پنگوئن رندوم هاوس پیش‌تر در هفته گذشته، با انتشار بیانیه‌ای، خبر داد کتاب شاهزاده هری «روایتی معتبر و کامل از تجربه‌‌ها، ماجراها، فقدان‌ها، و درس‌های زندگی که به شکل‌گیری [شخصیت] او کمک کرده‌اند» به دست می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جزئیات مالی قرارداد  افشا نشده است، اما رندوم هاوس اعلام کرد که شاهزاده هری عواید مالی‌اش را به خیریه اهدا خواهد کرد.

خود هری نیز جداگانه گفت خاطراتش را نوشته است‌ـ با همکاری نویسنده در سایه  جی‌آر مورینگر‌ـ «نه از منظر شاهزاده‌ای که متولد شدم بلکه از منظر مردی که شده‌ام.»

او در ادامه افزود: «در این سال‌ها کلاه‌های زیادی روی سرم گذاشته‌ام ‌[منظور نقش‌ و عنوان است]، هم به‌معنای دقیق کلمه و هم استعاری، و امیدوارم در روایت داستانم‌ــ فراز‌و‌نشیب‌ها، اشتباه‌ها، درس‌هایی که گرفتم‌ــ بتوانم نشان بدهم که فرقی نمی‌کند از کجا آمده‌ایم، نقاط اشتراکمان بیشتر از آن است که فکر می‌کنیم.»

هری و همسرش، مگان مارکل، اوایل سال ۲۰۲۰ از وظایف سلطنتی کناره‌گیری کردند و در حال حاضر، همراه دو فرزندشان در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از کتاب