کیمیا علیزاده به نیمه‌نهایی المپیک توکیو رسید

نتیجه این روز سرنوشت‌ساز برای تکواندوکار ایرانی مقیم آلمان تا اینجای کار ۳ پیروزی بود

مسابقه بعدی امروز علیزاده با حریف روسی تاتیانا کوداشوا خواهد بود-Javier SORIANO / AFP

سومین مسابقه کیمیا علیزاده در المپیک توکیو با نتیجه ۹ بر ۸ پایان یافت.

علیزاده که در دو مسابقه قبلی امروز خود برابر حریفانی از ایران و انگلستان پیروز شد در مبارزه با حریف چینی با یک امتیاز بیشتر، برنده شد تا در قدم بعدی به مصاف حریف روسی خود برود.

کیمیا علیزاده، ملی‌پوش سابق تکواندوکار ایرانی که با تیم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کرده است روز یکشنبه سه مسابقه سخت پیش رو داشت.

نتیجه این روز سرنوشت‌ساز برای تکواندوکار ایرانی مقیم آلمان تا اینجای کار ۳ پیروزی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقه اول او امروز، سوم مرداد (۲۵ جولای)، ساعت ۱۰ صبح به‌وقت محلی انجام شد. رقیب او از تیم ایران، ناهید کیانی نتیجه این مسابقه را ۱۸ بر ۹ به علیزاده واگذار کرد. قرار گرفتن این دو هم‌تیمی سابق واکنش‌های گسترده‌ای در میان ایرانیان داشته است. علیزاده بعد از اعتراض به «تبعیض‌های سازمان‌یافته جنسیتی» ایران را ترک کرد و با شرکت در ابتکار جدید المپیک، با تیم پناهندگان به توکیو رفت.

مبارزه دوم علیزاده سخت‌تر از اولی بود؛ اما او در یک نبرد شگفتی‌ساز، جید جونز انگلیسی و دارنده دو مدال طلای المپیک را با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ شکست داد.

مسابقه سوم علیزاده با لیجون ژو، ۲۲ ساله از چین بود که مسابقه قبلی خود را با نتیجه ۳۱ بر ۱۷ از حریف لهستانی برده است. این مبارزه با اندکی تأخیر برگزار شد.

راند اول با نتیجه ۳ بر یک به نفع علیزاده پایان یافت. او راند دوم را ۵ به ۱ واگذار کرد اما در راند سوم با گرفتن ۵ امتیاز، برنده این مبارزه شد.

 مسابقه بعدی امروز علیزاده با حریف روسی تاتیانا کوداشوا خواهد بود.

بیشتر از ورزش