انزجار منچستر یونایتد از نژادپرستی هواداران‌اش

پاول پوگبا با از دست دادن پنالتی فحش و توهین‌های نژادپرستانه نصیب شد

Paul ELLIS / AFP

منچستر یونایتد از نژادپرستی هواداران نسبت به پاول پوگبا بعد از بازی لیگ برتر خود با ولوز در دوشنبه شب «منزجر شده» است. این بازیکن فرانسوی پنالتی خود در ورزشگاه مالینوکس را از دست داد و باعث تساوی منچستر یونایتد شد که فحش و شعارهای نژادپرستانه را بعد از بازی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

منچستر یونایتد می‌گوید این رفتارها را «به شدت محکوم» می‌کند و از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی خواسته برای مقابله با این رفتار اقدام کنند.

 در بیانیه این باشگاه آمده است: «تمام بازیکنان و کارکنان منچستر یونایتد از این رفتارهای نژادپرستانه نسبت به پاول پوگبا در شب گذشته منزجر هستند و آن را به شدت محکوم می‌کنند. افرادی که چنین اظهاراتی می‌کنند نماینده ارزش‌های والای باشگاه ما نیستند و خیلی مایه دلگرمی است که می‌بینیم بیشتر هواداران باشگاه هم این اقدامات را در شبکه‌های اجتماعی محکوم کرده‌اند.‌»

بیانیه ادامه می‌دهد: «منچستر یونایتد در قبال هر شکلی از نژادپرستی و تبعیض هیچ مدارایی از خود نشان نمی‌دهد و ما تعهد طولانی مدت خویش به این مساله را با طرح «تمام قرمزها برابرند» (#AllRedAllEqual) ثابت کرده‌ایم. ما تمام تلاش خود را برای شناسایی این دسته معدود از افرادی که در چنین رفتاری مشارکت جستند خواهیم کرد و ایشان در حد توان خویش به اشد مجازات خواهیم رساند. ما همچنین از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌خواهیم برای مقابله با رفتارهایی از این دست اقدام کنند.»

سیاست توییتر مقرر می‌دارد که این شرکت «علیه کسانی که دست به فعالیتی نفرت‌آمیز علیه فردی مشخص می‌زنند برخورد خواهد کرد.»

این سومین بار است که طی هفته جاری یک بازیکن به خاطر از دست دادن پنالتی، در شبکه توییتر مورد فحش و ناسزای نژادپرستانه قرار گرفته است.

تمی آبراهام به خاطر از دست دادن پنالتی خود و شکست چلسی در برابر لیورپول، و یاکو میته، مهاجم ریدینگ، به خاطر وضعیت مشابهی در روز یک‌شنبه، مورد هدف چنین رفتارهای نژادپرستانه‌ای قرار گرفتند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش