بازدید ملکه از نمونه بافتنی کاخ ساندرینگهام

چند عضو خاندان سلطنتی نیز به صورت بافتنی در این مدل حضور دارند

این هنرمند در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای سه بیمارستان نورفلک است-Twitter/RoyalFamily

ملکه ۹۵ ساله از دیدن نسخه بافتنی یکی از اقامتگاه‌هایش که توسط یک خانم ۹۲ ساله ظرف مدت دو سال بافته‌شده بود، تحت تأثیر قرار گرفت.

مارگارت سیمن، خالق و بافنده این اثر، با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بیمارستان‌های محلی در دوران شیوع ویروس کرونا روزی حدوداً پانزده ساعت روی این اقامتگاه سلطنتی پشمی کار کرده بود.

در بازدید اخیر ملکه از ساندرینگهام، او از این دست‌سازه ۵٫۵ متری که اکنون در سالن رقص این اقامتگاه به نمایش گذاشته شده است، دیدن کرد.

این مدل بافتنی معماری پیچیده خانه شامل، دودکش‌ها و پنجره‌ها را نشان می‌دهد که در میان درختان بافتنی احاطه‌شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نمونَک خانم سیمن علاوه بر ساختمان‌های مرکزی ساندرینگهام بناهای چشمگیر دیگری از اقامتگاه ملکه نیز دیده می‌شوند از جمله کلیسای مریم مجدلیه، جایی که خاندان سلطنتی در روز کریسمس در آنجا حاضر می‌شوند، همچنین چند عضو خاندان سلطنتی نیز به صورت بافتنی در این مدل حضور دارند.

خانم سیمن درباره جزییات دیدارش با ملکه صحبتی نکرد و تنها گفت که «ملکه بسیار از دیدن مدل بافتنی لذت برد».

خالق خوش‌ذوق این اثر درباره مراحل کار گفت: «من دو سال پیش شروع کردم و ابتدا در سال اول ساختمان اصلی را بافتم، بعد در سال دوم که ما در قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری بودیم بقیه ساختمان‌ها و کلیسا و اسطبل‌ها و موزه را بافتم. با وجودی که در قرنطینه بودیم اما من هیچ‌وقت حوصله‌ام سر نرفت یا آرزو نکردم که بتوانم از خانه بیرون بروم.»

در ماه‌هایی که خانم سیمن روی بافتنی خود کار می‌کرد مراحل پیشرفت کار در سامانه آنلاین نورویچ قابل مشاهده بود و موفق شد حدود سه هزار پوند از سوی کسانی که از دیدن اثر او تحت تاثیر قرار گرفته بودند، کمک مالی جمع‌آوری کند.

این هنرمند در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای سه بیمارستان نورفلک است تا یک بخش مختص سرطان پستان، یک اتاق سوگواری برای مادران بارداری که فرزندشان را از دست داده‌اند و یک پروژه بهبود جامعه راه‌اندازی کند.

بازدیدکنندگان از ساندرینگهام نیز ضمن بازدید از این نمونَک بافتنی می‌توانند به این پروژه‌ها کمک مالی کنند.

بیشتر از زندگی