نامه کانون مدافعان حقوق بشر به سازمان ملل درباره اعتراض‌ها در خوزستان

«سازمان ملل از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از تداوم سرکوب‌ها در خوزستان استفاده کند»

کانون مدافعان حقوق بشر در نامه‌‌ای به میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرد «این نهاد بین‌المللی از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از تداوم سرکوب‌ها در خوزستان استفاده کند».

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر ایران، رونوشت این نامه برای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران و اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی ارسال شده است.

رسانه‌های بین‌المللی به ویژه رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا و اروپا تا کنون واکنش قابل توجهی به این اعتراض‌ها نداشته‌اند. مشابه اعتراض‌های آبان ۹۸ در ایران که با وجود گستردگی و قتل صدها نفر به دست نیروهای امنیتی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب محدودی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعتراض‌ها به بی‌آبی در خوزستان در حالی چهارمین شب خود را پشت سر گذاشته که فضا به شدت امنیتی شده و اینترنت در بخش‌های وسیعی از خوزستان قطع یا بسیار کند است. در جریان سرکوب خشن این اعتراض‌ها که در بییش از ۱۷ شهر استان خوزستان جریان دارد دست کم دو جوان به نام‌های مصطفی نعیماوی و قاسم خضیری با شلیک نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. برخی منابع خبری هم تعداد کشته‌ها را تا چهار نفر اعلام کرده‌اند. گزارش‌هایی هم از بازداشت‌های امنیتی و مجروح شدن معترضان مخابره شده است.

مقامات جمهوری اسلامی کشته‌ها را تکذیب کرده و تصاویر مربوط به اعتراض‌های مردمی را نیز جعلی خواند‌ه‌اند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران که آخرین روزهای حضور در ساختمان ریاست‌جمهور را می‌گذراند عصر روز یکشنبه از اختصاص بودجه برای حل مشکل بی‌آبی خوزستان سخن گفت.

این در حالی است که بخش عمده‌ای از مشکل بی‌آبی در خوزستان با سوء‌مدیریت و فساد دولت روحانی گره خورده است.