اعلام تاریخ نخستین آزمایش راکت پرتاب‌کننده سفینه اسپیس‌ایکس برای سفر به مریخ

این یک گام مهم در توسعه برنامه‌های ایلان ماسک و شرکت او در روند ساخت راکت برای ارسال یک سفینه فضایی سرنشین‌دار به منظومه شمسی است

ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس‌ایکس- HANNIBAL HANSCHKE / POOL / AFP

ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، تاریخ نخستین آزمایش عمده تقویت‌کننده راکتی را که برای ارسال سفینه به مدار زمین برای سفر به مریخ در حال ساخت است، اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در پاسخ به توییت صاحب یک کانال یوتیوب و وبلاگ‌نویس امور فضایی که از تاریخ انجام آزمایش احتراق ایستای راکت پرسیده بود، گفت آزمایش «بوستر۳» اوایل هفته آینده انجام خواهد شد؛ «احتمالا دوشنبه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسیرهای منتهی به تاسیسات اسپیس‌ایکس در بوکا چیکا در ایالت تگزاس و جاده‌های اطراف آن، دوشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب مسدود خواهند شد و تاریخ‌های دیگری نیز برای این کار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نظر گرفته شده است.

این یک گام مهم در توسعه برنامه‌های ایلان ماسک و شرکت او در روند ساخت راکت برای ارسال یک سفینه فضایی سرنشین‌دار به منظومه شمسی است.

بیش از دو ماه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک نمونه ساخته شده از سفینه اس‌ان۱۵ می‌گذرد که پس از سفر به ارتفاعات بالای جو زمین، روز پنجم ماه مه به سلامت به زمین بازگشت. آن پرواز، نخستین آزمایش سفینه بود که بی‌آن که در ارتفاع ۱۰ کیلومتری منفجر شود، به زمین بازگردانده شد و سالم فرود آمد.

مرحله بعدی این برنامه، ساخت یک برج عظیم برای کمک به عملیات پرتاب سفینه به فضا خواهد بود که «بوستر۴» نام‌گذاری شده است و پس از تکمیل آزمایش‌های زمینی بوستر۳ آغاز خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی