جوکوویچ به دنبال گرند اسلم طلایی است

گرند اسلم طلایی بدین معنی است که یک تنیسور موفق شود علاوه بر قهرمانی در چهار گرند اسلم در المپیک نیز مدال طلا را کسب کند

جوکوویچ در مسابقات تنیس المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ - Roberto SCHMIDT / AFP

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان تصمیم خود را برای حضور در مسابقات توکیو گرفت و راهی کشور ژاپن شد.

جوکو با توجه به شرایط بحرانی که در کشور ژاپن پیش از شروع رقابت‌های المپیک به وجود آمده است و شهر توکیو را در شرایط قرنطینه برای شهروندان و ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها قرار داده است، اعلام کرد که در رقابت‌های تنیس برای کشورش بازی خواهد کرد.

جوکو که به تازگی در رقابت‌های ویمبلدون به قهرمانی رسیده است و به ۲۰‌مین عنوان گرند اسلم خود رسیده است از انگیزه بسیار زیادی برای قهرمانی در این رقابت‌ها برخوردار است. او که چند روز پیش تولد شش سالگی کوجیرو، یکی از هوادارانش و پدیده تنیس ژاپن را تبریک گفته است عنوان کرد که به او نیز قول داده تا از نزدیک او را ببیند و حتما در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته دلیل اصلی حضور او در این مسابقات چیز دیگری است. بسیاری از بازیکنان سرشناس از این رقابت‌ها در روزها و هفته‌های گذشته انصراف داده‌اند، بازیکنانی مانند فدرر، نادال، دل پوترو و اورینکا و مونفیس در این رقابت‌ها حاضر نخواهند بود و این موقعیت را برای جوکوویچ به وجود خواهد آورد تا بتواند با قهرمانی در این مسابقات و کسب مدال طلای المپیک خود را بیش از پیش در تنیس جاودانه کند.

او در المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ مدال برنز را کسب کرده است و با به دست آوردن مدال طلای توکیو می‌تواند به گرند اسلم طلایی برسد. گرند اسلم طلایی بدین معنی است که یک تنیسور موفق شود علاوه بر قهرمانی در چهار گرند اسلم در المپیک نیز مدال طلا را کسب کند. در رقابت‌های تنیس انفرادی اشتفی گراف در قسمت زنان، آندره آغاسی از آمریکا و رافائل نادال از اسپانیا در قسمت مردان موفق به انجام چنین کاری شده‌اند و جوکو قصد دارد خود را در کنار این بزرگان تنیس قرار دهد اما نکته جالب این موضوع در این است که در بین این بازیکنان تنها اشتفی گراف از آلمان بوده است که توانسته تمامی این رقابت‌ها را در یک سال ورزشی به دست آورد.

اشتفی گراف در سال ۱۹۸۸ در تمامی رقابت‌های گرند اسلم به قهرمانی رسید و در مسابقات تنیس المپیک سئول در کره جنوبی نیز مدال طلا را تصاحب کرد. حالا جوکوویچ نیز در همین مسیر قرار دارد و او با قهرمانی در المپیک می‌تواند خود را در کنار آن‌ها قرار دهد. از مشهورترین بازیکنانی که در این رقابت‌ها برای کشورشان بازی خواهند کرد و می‌توانند حریف سرسختی برای جوکوویچ باشند می‌توان به مدودف از روسیه، اندی ماری از بریتانیا و حتی سیتسیپاس از یونان اشاره کرد.

تا شروع رقابت‌های تنیس در المپیک کمتر از هفت روز باقی مانده است و بازیکنان می‌بایست تا چند روز آینده در محل اسکان ورزشکاران حضور یابند. کناره‌گیری تنیسورها فقط شامل مردان نیست و تعداد زیادی از تنیس‌بازان مشهور در قسمت زنان نیزاز این رقابت‌ها انصراف داده‌اند. سرینا ویلیامز از آمریکا، ویکتوریا آزارنکا از بلاروس و آنجلیکا کربر از آلمان نیز از شرکت در این رقابت‌ها انصراف دادند و به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین اشلی بارتی از استرالیا و نائومی اوساکا از ژاپن خواهد بود.

بیشتر از تنيس