بایدن درباره ممنوعیت سفر اروپایی‌ها به آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

«تا چند روز دیگر می‌توانم بگویم چقدر زود می‌توانیم ممنوعیت‌ها را لغو کنیم»

نشست خبری مشترک جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در کاخ سفید- SAUL LOEB / AFP

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است تیم مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ او فعالانه در حال ارزیابی وضعیت در سراسر اروپا است و دولت او ظرف چند روز آینده اعلام خواهد کرد چه زمانی ممنوعیت سفر از اروپا به ایالات متحده لغو خواهد شد.

جو بایدن این خبر را روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران نشست خبری مشترکش با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در کاخ سفید اعلام کرد و گفت که دو رهبر در دیدار امروز خود درباره این موضوع نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن اظهار داشت: بررسی اینکه «چقدر زود می‌توانیم ممنوعیت‌ها را لغو کنیم در جریان است... و من ظرف چند روز آینده می‌توانم به پرسش شما پاسخ دهم. من منتظر جواب همکارانمان از تیم کوویدم که بگویند این تغییر چه زمانی باید صورت بگیرد.»

دولت بایدن اندکی پس از آغاز به کار خود در ژانویه، با هدف کمک به مهار همه‌گیری کرونا ممنوعیت سفر غیرضروری بین آمریکا و اروپا را اعلام کرد و شرکت‌های تجاری در آلمان و اروپا در این مدت برای لغو آن به آمریکا فشار آورده‌اند. این فشار بخش صنعتی و تجاری اروپا تا همین هفته نیز ادامه داشت؛ وقتی که بزرگ‌ترین انجمن تولیدکنندگان خودرو در اروپا که در شهر فرانکفورت آلمان مستقر است، نامه‌ای در همین ارتباط به سفارت ایالات متحده در برلین ارسال کرد.

در این نامه نوشته شده است: «سفرهای تجاری به ایالات متحده آمریکا باید بار دیگر بدون محدودیت امکان‌پذیر باشد... اینکه آمریکا هنوز کشورهای (عضو) شنگن را (از نظر کرونا) در طبقه‌بندی با خطر بالا قرار داده است، قابل درک نیست.»