گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی و مقامات دولت ترامپ به اسرائیل سفر می‌کنند

این سفر را موسسه «آوای آزادی» ترتیب داده که پیش‌تر اعضای آن در نامه‌ای به نخست‌وزیر اسرائیل خواستار حفظ فشار بر جمهوری اسلامی و سپاه شده بودند

این هیات با نمایندگان وزارت امور خارجه اسرائیل ملاقات و از یکی از واحد‌های ارتش اسرائیل بازدید می‌کند و با کارشناسان امنیتی دیدار خواهد داشت-AHMAD GHARABLI / AFP

گروهی از ایرانیان مخالف حکومت جمهوری اسلامی و تعدادی از مقامات دولت دونالد ترامپ هفته آینده به اسرائیل سفر می‌کنند. این سفر در حالی انجام می‌شود که دولت جدید اسرائیل در حال مشاوره با دولت جو بایدن و بازبینی سیاست خود در قبال ایران است. دولت بایدن قصد دارد از طریق مذاکره با تهران، برجام را احیا و بخش عمده‌ای از تحریم‌ها را لغو کند.

اورشلیم پست درباره این سفر که با هماهنگی موسسه «آوای آزادی»، یک موسسه سیاسی حامی آزادی بیان، حقوق بشر و دمکراسی در ایران انجام می‌شود، نوشت: «این گروه شامل هشت ایرانی مخالف رژیم جمهوری اسلامی و چهار مقام سابق است.» هدف از این سفر حمایت از اسرائیل پس از حمله‌های حماس و جهاد اسلامی عنوان شده است. گروه‌هایی که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هیات با نمایندگان وزارت امور خارجه اسرائیل ملاقات و از یکی از واحد‌های ارتش اسرائیل بازدید می‌کند و با کارشناسان امنیتی دیدار خواهد داشت. بازدید از نوار غزه و مرز شمالی اسرائیل، جایی که در معرض تهدید‌های حزب‌الله قرار دارد و بناهای تاریخی اورشلیم از برنامه‌های سفر این گروه است.

ویکتوریا کوتس، مشاوران سابق امنیت ملی آمریکا می‌گوید: «توافق ابراهیم نشان داد که صلح بزرگتر در منطقه برای امنیت، ثبات و کامیابی بیشتر ممکن است و ایرانیان نیز می‌توانند بخشی از این روند باشند.»

لن خودروفسکی، مشاور نماینده  ویژه سابق آمریکا در امور ایران، الی کوهانیم، متولد ایران و از مقامات سابق دولت ترامپ و ادام لاوینگر، استراتژیست امور دفاعی در وزارت خارجه آمریکا از جمله افرادی هستند که در این سفر حضور خواهند داشت.

بیژن کیان عضو ارشد موسسه «آوای آزادی» می‌گوید این سازمان برای انعکاس صدای ایرانیان خواستار آزادی فعالیت می‌کند.

هفته گذشته ۳۲ فعال مدنی و سیاسی مخالف حکومت جمهوری اسلامی در نامه‌ای به نفتالی بنت،‌نخست‌وزیر جدید اسرائیل از او خواستند سیاست‌های نتانیاهو در قبال جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را ادامه دهد. آنها تاکید کردند که کامیابی ایرانیان و امنیت منطقه در گرو سرنگونی جمهوری اسلامی است.

بیژن کیان و برخی دیگر از اعضای موسسه «آوای آزادی» و فرشگرد نیز از جمله امضاء‌کنندگان این نامه بودند.