نامه سی فعال ایرانی مقیم خارج به نخست‌وزیر اسرائیل

«پیشرفت و آینده دموکراتیک ایرانیان و امنیت شهروندان اسرائیلی و یهودیان، مستلزم سرنگونی این رژیم ایدئولوژیک و قرون وسطایی است»

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیلMenahem KAHANA / POOL / AFP

بیش از سی فعال سیاسی، هنرمند و ورزشکار ایرانی‌تبار مقیم خارج از کشور، در نامه‌ای به نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، انتخاب او به این سمت را تبریک گفته‌اند و خواهان ادامه سیاست اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی شده‌اند.

در این نامه آمده است: «بیش از چهار دهه، تهدید موجودیت کشور اسرائیلی و نفرت از یهودیان بخشی جدایی‌ناپذیر از حکومت جمهوری اسلامی بوده است. رژیم ایران علاوه بر ترویج تروریسم بین‌الملل، چیزی جز فقر، ورشکستگی اقتصادی، سرکوب و انبوهی از مشمکلات اجتماعی برای مردم ایران به وجود نیاورده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ایرانیان، به‌خصوص در چند سال اخیر چندین بار به خیابان‌ها ریخته‌اند و شجاعانه به جمهوری اسلامی اعتراض کرده‌اند – اعتراض‌هایی که به بیرحمانه‌ترین شکل ممکن سرکوب شده‌اند. به همین دلایل، پیشرفت و آینده دموکراتیک ایرانیان و امنیت شهروندان اسرائیلی و یهودیان، مستلزم سرنگونی این رژیم ایدئولوژیک و قرون وسطایی است که در استانه دستیابی به بمب هسته‌ای است.»

امضاکنندگان نامه در ادامه نوشته‌اند: «ما از شما می‌خواهیم که به سیاست صحیح چند سال گذشته کشور خود در تضعیف نیروهای تروریستی رژیم، به‌خصوص سپاه پاسداران، با قاطیعت بیشتری ادامه دهید و از اعتراض‌های گروه‌های مختلف مردم ایران حمایت کنید.»

در پایان این نامه آمده است: «به اعتقاد ما یک ایران دموکرات به اتکای فرهنگ و تاریخ غنی خود متحد استراتژیک اسرائیل و عضوی مفید در جامعه بین‌الممل خواهد بود. ما منتظر روزی هستیم که دو ملت باستانی ایران و اسرائیلی زیر لوی توافق کورش، روابط جدی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فنی برقرار کنند، و باور داریم که آن روز از هر زمان دیگری نزدیکتراست.»