سیمپسون‌ها سفر ریچارد برانسون به فضا را پیش‌بینی کرده بودند

تصویر برنسون در فضا از قسمت «جَنگ هنر» مجموعه سیمپسون‌ها در سال ۲۰۱۴ بود

تصویری از سفر فضایی بریچارد برانسون- Virgin Galactic/Handout via REUTERS

با پخش تصویری از سِر ریچارد برانسون در قسمتی از سیمپسون‌ها در سال ۲۰۱۴ که در صحنه‌ای از بی‌وزنی در گرانش صفر لذت می‌برد، بار دیگر «پیشگویی آینده» در مجموعه تلویزیونی سیمپسون‌ها سر زبان‌ها افتاد.

پیش‌تر در هفته جاری، برانسون با پرواز ویرجین گالاکتیک، توانست با موفقیت به لبه فضا برسد. رئیس مجموعه عظیم تجاری ویرجین سوار اولین پرواز آزمایشی دارای خدمه کامل فضاپیمای شرکتش شد.

تصاویر برانسون که در گرانش صفر [در هوا] شناور است آن‌قدر شبیه تصویری از سیمپسون‌ها بود که آدیتیا کنداوار، کاربر توییتر، بپرسد: «چطور برنامه سیمپسون‌ها می‌تواند هر کوفتی را پیش‌بینی کند؟»

چطور برنامه سیمپسون‌ها می‌تواند هر کوفتی را پیش‌بینی کند؟

تصویر برانسون در فضا از قسمت «جَنگ هنر» مجموعه سیمپسون‌ها در سال ۲۰۱۴ است، قسمت ۱۵ فصل ۲۵. در این قسمت، جاعل آثار هنری، کلاوس زیگلر (مکس فن سیدو) به لیسا می‌گوید «جعل و تقلب‌های او مایه خوشی و لذت مردم سراسر جهان است». همان‌طور که حرف می‌زند، مردم را می‌بینیم که در مکان‌های گوناگون دارند به آثار هنری نگاه می‌کنند، از جمله برانسون شناور در فضاپیمایش. 

برانسون ویرجین گالاکتیک را در سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد و مدت‌هاست به طرفداری از سفر فضایی تجاری (مسافری) معروف است، پس روشن است که نویسندگان سیمپسون‌ها در مورد سفر احتمالی‌اش به نقطه گرانش صفر پیش‌دستی کرده بودند.

«جنگ هنر» یکی از چهار قسمت سیمپسون‌ها است که برانسون در آن‌ها حضور دارد. او در قسمت «راهنمای شاهزاده‌خانم» در سال ۲۰۱۵ نقشی اصلی دارد و خود را همسایه فلاندری آقای برنز معرفی می‌کند. برانسون موقع سلام و احوال‌پرسی با برنز می‌گوید «سلام، چطورمطوری، همساده!» که برنز در پاسخ می‌گوید: «برانسون احمق».  

© The Independent

بیشتر از زندگی