اشک‌های ژوزه مورینیو به یاد فوتبال

سرمربی سابق تیم منچستر یونایتد پس از اینکه دسامبر سال گذشته اخراج شد، همچنان از مربیگری دور مانده است

SEBASTIEN BOZON / AFP

ژوزه مورینیو در یک مصاحبه ویدئویی در حالی که داشت در مورد دلتنگی‌اش برای فوتبال حرف ‌می‌زد، اشک در چشمانش جمع شد. به ندرت دیده شده که این سرمربی پرتقالی سابق منچستر یونایتد اینگونه احساسی شود.

از دسامبر سال گذشته که یونایتد این سرمربی ۵۸ ساله را برکنار کرد، او در انزوا مانده است و به جای مربیگری به کارشناسی ورزشی در تلویزیون به‌ویژه در اسکای اسپورتس مشغول شده است و اواخر هفته پیش در این شبکه بازی افتتاحیه منچستر یونایتد در مقابل چلسی در لیگ برتر انگلستان را کارشناسی کرد.

اما او قبلاً گفته است اگر فرصتی پیش بیاید تمایل دارد به مربیگری فوتبال بازگردد، و در مصاحبه‌ای که در توییتر منتشر شده، مورینیو در هنگام صحبت در مورد دوری‌اش از فوتبال چان احساساتی شده که تقریباً اشک از چشمانش سرازیر می‌شود.

مورینیو می‌گوید: «روزی که وارد فوتبال حرفه‌ای شدم زمانی بود که خیلی موفق بودم. فوتبال برای من موضوع مهمی است. تا الان همچنان مهم بوده است. الان که از آن دورم دیگر لذت نمی‌برم. دلم برای فوتبال تنگ شده است.»

این سرمربی پرتغالی در مذاکره را برای مربیگری در سطح بین‌المللی در آینده باز گذاشته است و این امکان ادامه کار کارشناسی در تلویزیون را در طول فصل به او می‌دهد. همچنین، او اخیرا فاش کرده است که در حال یادگیری زبان آلمانی است که می‌تواند شانس رفتن به بوندس‌لیگا را برای او فراهم کند.

مورینیو به لاگاتزتا دلو اسپورت گفته است: «دلم برای فوتبال، هیجان، زمین بازی، و کارم تنگ شده است. فعلا دارم زبان آلمانی یاد می‌گیرم. این زبان را بلد نبودم».

«من به زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، پرتقالی، فرانسوی و ایتالیایی صحبت می‌کنم. هیچ پیشنهادی را نادیده نخواهم گرفت حتی از تیم‌های آلمانی.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش