بازگشایی باله نیویورک با رقص و داستان

تعدادی از اجراهای خاطره انگیز باله نیویورک برای برنامه بازگشایی، بازسازی شده‌اند

نیویورکی‌ها فردا چهارشنبه هفت و نیم عصر بعد از مدت‌ها شاهد بازگشایی نمایش‌های باله در این شهر در مرکز هنرهای ساراتوگا خواهند بود.

به گفته جاناتان استفورد، مدیر هنری این شرکت این فصل نمایش به دلیل همه‌گیری کرونا پروتکل‌های اجتماعی مانند هیچ فصل دیگری نیست. استفورد گفت اگرچه رقصنده‌های این برنامه کاملاً واکسینه شده‌اند اما هنوز برای واکسیناسیون بقیه عوامل و نوازندگان، در حال انجام مذاکرات هستیم.

در این برنامه تاریخچه‌ای از اجراهای مشهور در باله نیویورک گفته‌شده و برخی از آن‌ها با حضور سخنران‌ها و کارشناسان بررسی می‌شوند. اجرای موسیقی و رقص نیز بخشی از این برنامه خواهد بود. پانزده رقصنده باله شهر نیویورک قسمت‌های برگزیده‌ از برنامه معروف جهانی اجراشده در این باله را همراه با موسیقی زنده، بازآفرینی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنرمندان و مسئولین باله شهر نیویورک امیدوارند این پاییز با اجرای نمایش زنده در مرکز هنرهای زیبای لینکلن کاملاً از خواب زمستانی اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا بیدار شوند.

کریستوفر جان راجرز و استبان کورتازار در تاریخ ۳۰ سپتامبر در گالای سالانه مد پاییزه باله شهر نیویورک دست سازه‌های خود از پارچه و رنگ و درام را به روی صحنه مرکز هنرهای نمایشی لینکلن می‌آورند.

مطابق با سنت این رویداد، این طراحان لباس قرار است برای دو طراح رقص نوظهور، سیدرا بل و آندره میلر که برای این باله شهر نیویورک در حال تنظیم قطعات جدیدی هستند، لباس طراحی کنند.

این نهمین گالای سالانه مد است که در سال ۲۰۱۲ توسط سارا جسیکا پارکر شروع به کار کرد و زیر نظر مارک هاپل، مدیر لباس باله شهر، قرار دارد که به عنوان واسطه‌ای در راستای هماهنگ کردن دیدگاه طراحان مد با سطح بالایی از آزادی عمل ورزشکاری که موسسه‌های رقص برای لباس‌ رقصنده‌های خود درخواست می‌کنند، عمل می‌کند.

این اولین باری است که راجرز و کورتازار دست به طراحی لباس برای یک نمایش باله می‌زنند و هر دو امیدوارند که سبک لباس‌های پر رنگ و لعاب و چین و شکن آن‌ها بتواند روی صحنه جای خود را بیابد و حس خوش‌بینی و مثبت‌گرا را به بینندگان و رقصنده‌ها القا کند.

این دو طراح لباس‌های بالرین‌هایی را طراحی خواهند کرد که عمدتاً در این ۱۸ ماه بیکار بوده‌اند و بعضاً مجبور شده‌اند در آپارتمان‌های کوچک خود و در قرنطینه به تمرین بپردازند تا برای زمانی که اجراها دوباره از سر گرفته می‌شود آماده باشند.

جان راجرز دراین‌باره گفت: «باعث افتخار است که باله شهر نیویورک به من به‌عنوان کسی که می‌تواند در پرچم‌داری آغاز دورانی جدید کمک کند، فکر کرد. من واقعاً می‌خواهم تا جایی که می‌توانم جنجالی و پر زرق‌وبرق و خاص باشم و خرق عادت کنم، نه فقط برای رضایت خودم بلکه همچنین برای اینکه رقصنده‌ها و طراحان رقص نیز احساس کنند این چیزی جدید و طراوت‌بخش است، چیزی که آن‌ها از پوشیدن و اجرای با آن هیجان‌زده شوند.»

کورتازار نیز دراین‌باره گفت: «به نظر من اکنون زمان مهمی برای استفاده از "رنگ‌" است. من به‌طورکلی همیشه با استفاده و بازی با پالت‌های مختلف رنگ الهام‌ می‌گیرم. می‌خواهم که حسی از مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی را به کار بدهم تا رقصنده‌ها از بازگشت به صحنه احساس هیجان کنند.»

باله رقص شهر نیویورک یک کمپانی باله است که در سال ۱۹۴۸ توسط طراح رقصی به نام جورج بالانچین و لینکلن کریستین تأسیس شد. این کمپانی با فاصله بیشترین تعداد اجرا را در طول سال نسبت به دیگر کمپانی‌های باله آمریکایی دارد. باله شهر نیویورک معمولاً در طول فصل زمستان و بهار خود بیش از ۶۰ اجرا را در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن روی صحنه می‌برد و در فصل تابستان نیز بیش از ۲۰ اجرا در ساراتوگا اسپرینگز دارد.

بیشتر از تئاتر و رقص