«ترامپ تا چند ماه دیگر از شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ انصراف می‌دهد»

مشاور پیشین ترامپ می‌گوید که اعتماد به نفس ترامپ «به اندازه یک کبوتر است و تحمل شکست را ندارد»

JIM WATSON / AFP

دستیار ارشد پیشین دونالد ترامپ می‌گوید که او در انتخابات سال ۲۰۲۰ شرکت نخواهد کرد و در پی انتخاب مجدد نخواهد بود.

آنتونی اسکاراموچی که مدت کوتاهی مسئول روابط عمومی کاخ سفید بود، گفت که ترامپ احتمالا در ماه مارس سال آینده برای پرهیز از تحقیر شکست در انتخابات، انصراف خود را اعلام خواهد کرد.

اسکاراموچی در مصاحبه‌ای با نشریه ونیتی‌فر گفت: «ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی شرکت نخواهد کرد، چون همه چیز خیلی روشن خواهد شد. بله، احتمالا تا مارس ۲۰۲۰ انصرافش را اعلام می‌کند. تا آن موقع خیلی روشن می‌شود که پیروزی‌اش غیرممکن است.»

«اعتماد به نفس ترامپ به اندازه یک کبوتر کوچک است، یک کبوتر خیلی کوچک. برای همین، این آدم به نتیجه نظرسنجی‌ها نگاه خواهد کرد و خواهد گفت که تحمل این تحقیر را ندارد.»

اسکاراموچی همچنین خواهان آن شد که در انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه، کسی به رقابت با ترامپ برخیزد. او برای روشن کردن منظورش، تشبیهی از سریال بازی تاج و تخت به کار برد.

«ببینید، مثل بازی تاج و تخت است. ما یک آریا استارک می‌خواهیم، درست؟ ما باید این بابا را از صحنه خارج کنیم، چون مثل شوالیه شب است.»

«لحظه‌ای که شوالیه شب ناپدید بشود، همه زامبی‌ها از پا در می‌آیند، درست؟ ما جادوگر خبیث غرب را داشتیم، ولی او حالا جادوگر خبیث ضلع غربی کاخ سفید است. باید رویش آب بریزیم تا ذوب بشود.»

در هفته‌های اخیر، اسکاراموچی مبارزه‌ خود با رئیس سابقش را تشدید کرده و گفته ‌است که آقای ترامپ عاقبت «علیه کل کشور» وارد عمل خواهد شد. اسکاراموچی او را به فاجعه هسته‌ای چرنوبیل تشبیه کرده‌ است.

اسکاراموچی همچنین مدعی شد که توییتر حسابش را موقتا مسدود کرده ‌بود، چون پس از آن که آقای ترامپ یکی از تظاهر‌کنندگان را به خاطر اضافه وزن مسخره کرد، اسکاراموچی در توییتی او را «چاق‌ترین رئیس جمهور» خواند.

آقای ترامپ پیشتر به اسکاراموچی حمله کرده‌بود و گفته ‌بود که او از عهده وظیفه‌اش در کاخ سفید - که چند روز بیشتر طول نکشید - برنمی‌آمد، و «هر کاری توانست کرد که برگردد.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

بیشتر از جهان