تکلیف بنیاد انسان‌دوستانه بیل و ملیندا گیتس بعد از طلاق چه می‌شود؟

بیل گیتس و ملیندا تغییرات هیئت مدیره بنیاد را تا پایان سال ۲۰۲۱ تایید خواهند کرد

بیل گیتس و همسرش ملیندا تصمیم خود برای جدایی را اوایل ماه مه اعلام کردند - Ludovic MARIN / AFP

چنانچه بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس بعد از طلاق نتوانند با هم به کارهای انسان‌دوستانه خود ادامه دهند، بر مسیری رو به جلو توافق کردند.

اگر بعد از دو سال هر یک از دو طرف نتیجه بگیرد نمی‌تواند به کار با موسس دیگر بنیاد بیل و ملیندا گیتس ادامه دهد، خانم فرنچ گیتس از منصب خود به عنوان یکی از روسای هیئت مدیره و معتمد بنیاد استعفا خواهد داد.

در این صورت او از آقای گیتس منابعی شخصی دریافت خواهد کرد تا به کارهای انسان‌دوستانه خود ادامه دهد. این منابع غیر از دارایی‌های بنیاد است که تحت تاثیر این توافق قرار نخواهد گرفت.

این دوره آزمایشی دو ساله را مارک سوزمان، مدیرعامل بنیاد در بیانیه‌ای روز چهارشنبه ۷ ژوییه، اعلام کرد و گفت که این زوج تعهد کرده‌اند ۱۵ میلیارد دلار دیگر برای ادامه مبارزه با فقر، بیماری و نابرابری در ایالات متحده و سراسر جهان کمک کنند.

معتمدان دیگری هم به هیئت مدیره بنیاد اضافه خواهند شد تا بر روند تصمیم‌گیری این سازمان خیریه خانوادگی نظارت کنند.

آقای گیتس گفت: «چشم‌انداز ما برای بنیاد در طول زمان توسعه یافته اما همواره بر مبارزه با نابرابری و گسترش فرصت‌ها برای فقیرترین افراد دنیا متمرکز بوده است. منابع مالی جدید و تکمیل هیئت مدیره بنیاد از این چشم‌انداز بلندپروازانه و وظیفه مهمی که در سال‌های آینده پیش رو دارد، حمایت خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم فرنچ گیتس هم اظهار داشت: «من به تمام کارهایی که بنیاد و شرکای آن در دو دهه گذشته انجام داده‌اند افتخار می‌کنم زیرا باعث می‌شود به جهانی نزدیک‌تر شویم که در آن همه در هر جایی که هستند، از فرصت زندگی سالم و پربازده برخوردار باشند.»

او ادامه داد: «تمام موفقیتی که شاهد بودیم، برای شرکای ما که هیئتی متشکل از رهبران دولت‌ها، کارشناسان جهانی، دست‌اندرکاران جوامع، کنشگران، حامیان، کارمندان نظام پزشکی، کشاورزان، معلمان و محققان، گواه آن است که همه در تلاش‌های خود برای ترویج زندگی سالم‌تر و ایمن‌تر و جهانی برابرتر متحد شده‌ایم. ایمان آن‌ها به اینکه پیشرفت ممکن است، به من جان می‌بخشد.»

این زوج از آقای سوزمان و کانی کالینگزورت، مدیر ارشد اجرایی بنیاد، خواسته‌اند روند انتخاب افرادی جدید برای هیئت مدیره بنیاد را به راه اندازند تا تنوع، مهارت و تجربه این هیئت افزایش یابد.

معتمدان جدید در چند ماه آینده انتخاب خواهند شد و آقای گیتس و خانم فرنچ گیتس تغییرات هیئت مدیره بنیاد را تا پایان سال ۲۰۲۱ تایید خواهند کرد. اعلام معتمدان جدید برای ژانویه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

خانم فرنچ گیتس گفت: «این تغییرات در هیئت مدیره باعث می‌شود زاویه دیدهای متنوع‌تر و تجربه بیشتر به رهبری بنیاد وارد شود. من عمیقا به اهداف بنیاد معتقدم و به عنوانی یکی از روسای هیئت مدیره به کار بنیاد کاملا متعهد خواهم ماند.»

خانم فرنچ گیتس هفته گذشته در نشست برابری جنسیتی در پاریس شرکت کرد. او در آنجا اعلام کرد که این بنیاد ۲.۱ میلیارد دلار به ترویج برابری جنسیتی در سراسر جهان اختصاص خواهد داد.

این تعهد پنج ساله توان اقتصادی زنان را ترویج و سلامت زنان و دختران و برنامه‌ریزی آن‌ها برای بچه‌دار شدن را تقویت خواهد کرد و به رهبری زنان سرعت خواهد بخشید.

درخواست برای توسعه هیئت معتمدان بنیاد، فراتر از موسسان و اعضای خانواده، به زمان قبل از اعلام طلاق بازمی‌گردد و مشکلی برای تمام بنیادهای خانوادگی است.

این بنیاد انسان‌دوستانه از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵۵ میلیارد دلار کمک‌ مالی اهدا کرده است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ کارمند دارد.

آقای گیتس و خانم فرنچ گیتس تصمیم خود مبنی بر جدایی را در اوایل ماه مه اعلام کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان