فلاحت‌پیشه: کلیت اقدامات امنیتی از طریق موساد انجام می‌شود و فکری برای آن نشده است

موساد، «رقیب اطلاعاتی و امنیتی» جمهوری اسلامی ایران است

حشمت‌الله فلاحت پیشه-عکس از مهر

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با اعتماد‌آنلاین، موساد را «رقیب اطلاعاتی و امنیتی» جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: «کلیت اقدامات امنیتی علیه ایران از طریق موساد صورت می‌گیرد و فکر جدی‌ای هم برای آن نشده است.»

این نخستین بار نیست که یکی از مقامات جمهوری اسلامی به روشنی و به طور آشکار از نقش موساد و نفوذ امنیتی سازمان اطلاعات اسرائیل در ایران سخن می‌گوید. کشوری که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به دنبال حذف آن از روی نقشه جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی یونسی، وزیر اطلاعات دولدت محمد خاتمی تنها برخی از مقامات جمهوری اسلامی هستند که در چند ماه اخیر به اشراف اطلاعاتی اسرائیل اشاره کرده‌اند.

فلاحت‌پیشه نیز در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین به نفوذ اطلاعاتی اسرائیل اشاره کرده و اغلب خرابکاری‌های امنیتی در ایران را به موساد نسبت داده است.

اسرائیل تا کنون مسئولیت این اقدامات را نپذیرفته است.

در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از سوء‌قصد‌ها، سرقت اسناد و آرشیو هسته‌ای و انفجارها در زیرساخت‌ها و صنایع موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی رخ داده که برای اغلب آنها توضیح روشنی ارایه نشده است. مقامات تهران برخی از این انفجارها را به حوادث طبیعی نسبت داده و برخی دیگر را به اسرائیل مرتبط کرده‌اند. انفجارها در نطنز با حذف محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای نظامی ایران همراه بود و هنوز روشن نیست که فخری‌زاده چگونه کشته شد.

فلاحت‌پیشه نیز مانند بسیاری دیگر از تحلیلگران به دوگانگی در حوزه اطلاعاتی و موازی‌کاری در دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی اشاره کرده و می‌‌گوید توان اطلاعاتی امنیتی به جای اینکه صرف مقابله به تهدید خارجی شود، در روند «پرونده‌سازی» داخلی هزینه می‌شود.

به گفته فلاحت‌پییشه برخی مسائل مربوط به رد صلاحیت کاندیداها در زمان انتخابات نیز ناشی از همین دو دستگی‌ها است. احمدی‌نژاد و علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی از جمله نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید نکرد.

فلاحت‌پیشه در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که «اگر حفاظت لوکس برخی مسئولان برداشته شود، از اساس کسی کاری به کارشان ندارد.»

علی یونسی قبلا گفته بود، نفوذ امنیتی موساد در ایران به حدی رسیده که «جا دارد همه مسئولان نگران جانشان باشند.»