ادعای خبرگزاری نزدیک به سپاه: بازداشت سه تن از کارکنان یک نیروگاه مهم برق به اتهام خرابکاری

منتقدان بر این عقیده‌اند که در مورد مشکلات کنونی در تامین برق، دلیل عمده سوءمدیریت است

قطعی گسترده و خارج از برنامه برق در بسیاری از نقاط ایران در فصل گرما، مشکلات فراوانی را برای مردم و مشاغل ایجاد کرده- عکس از ایرنا

خبرگزاری فارس روز پنجشنبه در گزارشی تلاش کرد قطعی برق در ایران را ناشی از خرابکاری «گروهک‌های ضدانقلاب» معرفی کند و از قول یک منبع آگاه نوشته است که سه تن از کارکنان یکی از نیروگاه‌های مهم برق کشور در همین ارتباط بازداشت شده‌اند.

در این گزارش از قول منبع آگاهی که هویتش مشخص نیست گفته شده است که نهادهای نظارتی، سه تن از پرسنل یکی از نیروگاه‌های برق مهم کشور که وظیفه تولید و برق‌رسانی به شهرهای بزرگ را بر عهده دارد، به جرم همکاری با گروهک‌های ضد انقلاب شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر ادعای منبع خبرگزاری فارس، «این افراد در راستای تخریب و از کار انداختن بخشی از نیروگاه برق و ایجاد قطعی‌های مکرر برق در برخی شهرهای بزرگ، فعالیت داشتند. در اعتراف‌های صورت گرفته مشخص شد سازماندهی این افراد را بخشی از بدنه ضدانقلاب از خارج کشور انجام داده است.»

وی می‌افزاید: «عملیات برای دستگیری سایر مجرمان این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در آینده منتشر خواهد شد.»

وقوع حوادث متعدد در صنایع و تاسیسات ایران در ماه‌های گذشته باعث شده است موضوع خرابکاری و دست داشتن کشورهای خارجی در این حوادث مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد؛ با این حال منتقدان بر این عقیده‌اند که در مورد مشکلات کنونی در تامین برق، دلیل عمده سوءمدیریت است.

قطعی گسترده و خارج از برنامه برق در بسیاری از نقاط ایران در فصل گرما، مشکلات فراوانی را برای مردم و مشاغل ایجاد کرده و بر نارضایتی عمومی افزوده است. این روزها، سردادن شعارهای سیاسی در تاریکی ناشی از خاموشی برق، به تازه‌ترین شیوه اعتراض شهروندان ایرانی تبدیل شده است.

در حالی که همه‌گیری کرونا در ایران بار دیگر اوج گرفته، قطع برق در بیمارستان‌ها نیز مشکل‌آفرین شده و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد بیماران بخش مراقبت‌های ویژه با از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی و تجهیزات پزشکی، جان خود را از دست می‌دهند.

در پی اعتراض‌های گسترده به این وضعیت، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، روز سه‌شنبه از مردم عذرخواهی کرد اما وزارت نیرو را مقصر ندانست و از مردم خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.