مهار آتش‌سوزی در کشتی پهلو گرفته در بندر جبل‌علی دبی

مقامات دبی می‌گویند شرایط تحت کنترل است و حادثه تلفات انسانی نداشته است

گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش‌سوزی ناشی از انفجار در یک کشتی که نیمه‌شب چهارشنبه در حال پهلوگیری در بندر جبل‌علی در امارات متحده عربی بود، مهار شده است. بندر جبل‌علی، یکی از بزرگترین بنادر امارات متحده عربی است.

العین نوشت، تیم‌های امدادی در دبی توانستند آتش سوزی بندر جبل علی را در کمتر از نیم ساعت مهار کنند.

العربیه به نقل ازدفتر رسانه‌ای دبی نوشت:‌ انفجار بر اثر آتش‌ گرفتن مواد قابل اشتعال در مخزن بر روی یک کشتی رخ داد. دفتر رسانه‌ای دبی می‌گوید دبی یکی از ایمن‌ترین شهرهای جهان است و آتش‌سوزی در مخزن سوخت حادثه‌ای است که می‌تواند هر جا رخ دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انفجار ساعت ۱۱:۴۵ چهارشنبه‌ شب در یک کشتی که در بندر جبل‌علی پهلو گرفته بود اتفاق افتاد. تصاویر ضبط شده آتش سوزی ناشی از انفجار را نشان می‌دهد.

گزارش‌ مقامات دبی حاکی از آن است که این انفجار خسارت و تلفات انسانی نداشته و اوضاع تحت کنترل است.

گفته می‌شود خدمه کشتی که در آن انفجار اتفاق افتاده به موقع از آن خارج شده‌اند و آتش‌نشانان آتش را تحت کنترل درآورده‌اند.

هنوز علت این انفجار اعلام نشده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده بود که شهروندان دبی تا فاصله ۲۵ کیلومتر از محل انفجار صدا و لرزش ناشی از انفجار را حس کرده‌اند.

در دو سال اخیر سابقه انفجار چند کشتی دیگر در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی وجود داشته است.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا، چهار کشتی در بندر فجیره در شرق امارات متحده عربی دچار انفجار شدند. این سرآغاز موج جدیدی از حمله به نفتکش‌ها و کشتی‌ها در خلیج فارس بود که تا امروز نیز ادامه دارد. شنبه هفته جاری یک کشتی باربری در نزدیکی آب‌های امارات متحده عربی دچار انفجار شد.

این انفجار‌ها معمولا به گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی نسبت داده می‌شود، اما تهران تا کنون این گزارش‌ها را تکذیب کرده یا به آن واکنشی نشان نداده است.

بیشتر از جهان