نماینده چابهار از مسئولان خواست فاجعه در سیستان و بلوچستان را کتمان نکنند

وضعیت در سیستان و بلوچستان از آنچه روایت می‌شود بدتر است

شرایط در سیستان و بلوچستان عادی نیست- عکس از رکنا

نماینده مردم چابهار در مجلس در تشریح وضعیت سیستان و بلوچستان از نظر شیوع سویه دلتای ویروس کرونا و کمبود آب و برق، خطاب به مسئولان گفت هر فاجعه‌ای در مورد این استان شنیدید را کتمان نکنید.

معین‌الدین سعیدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که وضعیت در سیستان و بلوچستان از آنچه روایت می‌شود بدتر است، گفت: «متأسفانه با شیوه مدیریت مسئولان، شرایط غیرقابل کنترل شده است.»

وی درباره کمبود آب و برق نیز گفت، سیستان و بلوچستان از نظر آب وضعیت عجیبی را تجربه می‌کند و وضعیت در حوزه برق نیز وحشتناک است و در گرمای ۵۰ درجه سانتیگراد حتی یک پنکه هم کار نمی‌کند.

سعیدی هشدار داد که شرایط در سیستان و بلوچستان عادی نیست و از وزیر بهداشت و دیگر مسئولان خواست تا به این استان سفر کنند و گفت از رسانه‌ها نیز «می‌خواهم فریاد ما را به گوش مسئولان برسانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات یک روز پس از آن بیان می‌شود که وزیر بهداشت در پاسخ به انتقادها از نحوه مدیریت کرونا در کشور گفت دستور داده برای دفاع از همکارانش تمام «نامه‌های محرمانه» او در رسانه‌ها منتشر شود.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی روز دوشنبه در مراسمی در تبریز گفت مرز بین تخریب و انتقاد باید به گونه‌ای تعریف شود که «در حین یک عملیات گسترده علیه یک دشمن، به روحیه سربازان این خطه» آسیب نزد.

موج پنجم همه‌گیری کووید-۱۹ در ایران چند روز است آغاز شده و بسیاری از مناطق در وضعیت قرمز قرار دارند. این در حالی است که آمار واکسیناسیون در ایران هنوز در مقایسه با سایر کشورها بسیار ناچیز است.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تعداد مبتلایان کرونا در دو موج قبلی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود اما در این موج جدید به یک هزار و ۵۰۰ نفر، یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی، است.

روابط عمومی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

تاکنون ۴ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۷۶ نفر در ایران دوز اول واکسن و دو میلیون و ۱۷ هزار و ۸۰۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۶ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۵ دوز رسیده است.