مار «ناحیه تناسلی» مردی نشسته بر توالت فرنگی را گزید

پیتون مشبک، که بومی جنوب شرقی آسیاست، بزرگ‌ترین نوع مار در دنیاست و ذاتا به انسان حمله نمی‌کند

این افعی مشبک، از انواع مارهای حلقه‌ای خفه‌کننده و بومی آسیا است و طول آن گاهی به ۹ متر می‌رسد - Pexels

چُرت مرد ۶۵ ساله‌ای که بر توالت فرنگی خانه‌اش نشسته بود با نیش بی‌ادبانه پیتون مشبک پاره شد.

این مرد که نامش گفته نشده است، ساعت ۶ صبح سری به دستشویی زد و اندکی بعد از نشستن روی دهانه توالت فرنگی «در ناحیه تناسلی احساس سوزش» کرد.

وقتی پایین را نگاه کرد با مار آلبینوی یک و نیم متری در کاسه توالت مواجه شد.

به نظر می‌رسد این افعی مشبک، که از انواع مارهای حلقه‌ای خفه‌کننده و بومی آسیا است و طول آن گاهی به ۹ متر می‌رسد، از طریق شبکه‌ فاضلاب از این آپارتمان در گراتز اتریش سر در آورده است.

پلیس در بیانیه‌ای گفت: «این شهروند گراتز ـ به گفته خودش - اندکی بعد از نشستن روی دهانه توالت "سوزشی" در ناحیه تناسلی خود احساس کرده است.»

وی برای رسیدگی و درمان جراحات جزئی به بیمارستان مراجعه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان فوریت‌ها با متخصص خزندگان تماس گرفتند و او بعد از خارج کردن مار از کاسه توالت، آن را تمیز کرد و به صاحبش بازگرداند.

معلوم نیست این مار چه مسافتی را در شبکه فاضلاب پیموده است، اما به نظر می‌رسد از آپارتمان یکی از همسایه‌ها فرار کرده است.

به گفته پلیس، این همسایه ۲۴ ساله، که صاحب ۱۱ نوع مار حلقه‌ای خفه‌کننده از نوع غیرسمی است، به اتهام وارد آوردن آسیب جسمی غیرعمدی، به دادسرا معرفی شده است.

پیتون مشبک، که بومی جنوب شرقی آسیاست، بزرگ‌ترین نوع مار در دنیاست و ذاتا به انسان حمله نمی‌کند. این مار در طبیعت از پستانداران و گاهی پرندگان تغذیه می‌کند.

این مار سمی نیست ولی در صورت احساس خطر یا اشتباه گرفتن چیزی با طعمه، دور آن می‌پیچد یا نیشش می‌زند.

در طول تاریخ موارد زیادی از مرگ انسان توسط پیتون‌های مشبک وجود دارد. آخرین گزارش مربوط می‌شود به پسری ۱۶ ساله که در ژوئن ۲۰۲۰ (تیر ۱۴۰۰) پیتونی ۷ متری نزدیک آبشاری در منطقه بومبانا در جنوب شرقی سولاوسی اندونزی خفه‌اش کرد.

از آن‌جا که فک پایین پیتون مشبک مستقیما به جمجمه‌اش وصل نیست، آرواره‌های پیتون بالغ می‌تواند آنقدر باز شود که انسان را درسته ببلعد، هرچند عرض شانه‌های انسان می‌تواند برایش مشکل‌ساز شود.

© The Independent

بیشتر از جهان