قطع گسترده برق در پایتخت

برق بدون اعلام قبلی و خارج از جدول زمانبندی قطع شد

برق در آخرین ساعات شنبه شب و اوایل بامداد یکشنبه قطع شد-عکس از تابناک

در حالی که جدول زمانبندی شرکت توزیع برق تهران در جدول زمانبندی قطع برق اعلام کردکه که آخرین بازه قطع برق ۸ تا ۱۰ شب خواهد بود، برق مناطق گسترده‌ای در غرب، شرق، شمال شرق و مرکز تهران در آخرین ساعات شنبه شب و اوایل بامداد یکشنبه قطع شد.

در جدول زمانبندی قطع برق که بازه ۱۲ تا ۱۷ تیرماه را شامل می‌شود، آمده است که برق مناطق مختلف تهران به نوبت و در بازه‌های زمانی دو ساعته قطع می‌شود. نخستین ساعت‌های قطع برق هم ۸ تا ۱۰ صبح اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما گزارش‌ها حاکی از قطع برق بیش از سه ساعت و خارج از جدول زمانبندی است. در برخی مناطق نیز برق بیش از یک بار قطع شده است. این در حالی است که امتحانات آنلاین آخر ترم دانشجویان نیز آغاز شده است. بازه زمانی برگزاری بسیاری از این آزمون‌ها ۸ صبح تا ۸ شب و همزمان با جدول زمانبندی قطع برق است.

قطعی برق تنها محدود به تهران نبوده و گزارش شهروندان از قطع برق و اینترنت در کرج و قزوین و شهریار حکایت دارد.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از خاموشی‌های گسترده در سیستان و بلوچستان است که هم اکنون با وضعیت سیاه همه‌گیری کرونا مواجه است.

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی همچنان انگشت اتهام را به سوی مردم و گرمای هوا نشانه می‌روند، روند صعودی قطع آب و برق در ایران در سال‌های اخیر حاکی از مشکلاتی به مراتب فراتر از میزان مصرف است.

اکنون ایران بدون اینکه در سه دهه اخیر درگیر جنگ باشد به همان مشکلاتی دچار است که عراق و افغانستان با تجربه سال‌ها جنگ ادامه‌دار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.