رژه زنان اوکراینی با کفش پاشنه بلند

انتقاد از ارتش اوکراین برای در نظر نگرفتن موضوع سلامت زنان در نمایش‌های نظامی

منتقدان می‌گویند صنعت مد رژه با کفش پاشنه بلند را به زنان تحمیل کرده است-Ukrainian Defence ministry press

تصاویر سربازان زن اوکراینی که با کفش پاشنه‌بلند در حال راهپیمایی هستند، انتقاداتی در مورد  «مضر بودن» این اقدام برانگیخته است، برخی مقامات خواستار عذرخواهی برای «تحقیر» زنان هستند.

وزارت دفاع اوکراین روز جمعه عکس‌های رسمی را منتشر کرد که نشان می‌داد سربازان زن با کفش‌های پاشنه‌بلند مشکی در حال رژه هستند.

سربازان برای رژه نظامی ماه آینده به مناسبت سی‌امین سال استقلال این کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تمرین می‌کردند.

گروهی از قانونگذاران اوکراینی از آندری تاران، وزیر دفاع این کشور خواستند در مورد تصمیم به رژه زنان با کفش پاشنه‌باند تجدید‌نظر کنند.

اینا سوسان از نمایندگان مجلس این کشور گفت که سربازان زن اوکراینی زندگی خود را به خطر می‌اندازند و «شایسته تمسخر نیستند. این اقدام وزارت دفاع ایده‌ای احمقانه و مضر داشته است.»

اولنا کندراتیوک، معاون رئیس مجلس از مقامات خواستار توضیح در مورد «تحقیر» زنانی شدند که با جانشان از استقلال اوکراین دفاع می‌کنند.

سربازان زن اوکراینی هم تجربه خود در مورد رژه با کفش پاشنه بلند را به اشتراک گذاشته‌اند. آن‌ها گفته‌اند که همچنان در حال تمرین هستند، ولی وضعیتشان دشوارتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه های اجتماعی همچنین ارتش را متهم کرده‌اند که به دنبال ارائه تصویر جنسیت‌زده از زنان هستند.

بیش از ۳۰ هزار زن در ارتش اوکراین مشغول به خدمتند و بیش از ۴ هزار نفر آن‌ها در جایگاه افسری قرار دارند.

از زمان آغاز درگیری‌های هفت سال پیش با روسیه و جدایی‌طلبان تحت حمایت ایران، بیش از ۱۳ هزار زن اوکراینی در این جبهه جنگیده‌اند.

ویتالی ، مفسر نظامی اوکراینی در فیس‌بوکش نوشت: «داستان رژه زنان با کفش پاشنه‌بلند یک رسوایی است» او اضافه کرد که مقام‌های نظامی اوکراین طرز فکر «قرون وسطایی» داشته‌اند.

ماریا شاپرانووا، مفسر دیگر وزارت دفاع اوکراین را به «تبعیض جنسیتی و زن‌ستیزی» متهم کرد.

وی نوشت: «کفش‌های پاشنه‌بلند برای زنان توسط صنعت مد و زیبایی تحمیل شده است.»