خودکشی مدل یمنی در زندان حوثی‌ها

وکیل خانم الحمادی می‌گوید بعد از آنکه حوثی‌ها موکلش را به بند زنان روسپی منتقل کردند، شرایط روحی و جسمی او «بسیار وخیم» شد

انتصار الحمادی، مدل و هنرپیشه ۲۰ ساله یمنی- عکس از صفحه فیس‌بوک انتصار الحمادی

وکیل یک مدل یمنی که ابتدای امسال (۲۰۲۱) توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن ربوده و محاکمه شده بود، می‌گوید موکلش در زندان اقدام به خودکشی کرده است.

به گزارش شبکه العربیه، خالد الکمال در مصاحبه‌ای گفته است انتصار الحمادی روز دوشنبه و پس از آنکه خود را در سلول حلق‌آویز کرد به بیمارستانی در صنعا منتقل شد.

وکیل خانم الحمادی روز چهارشنبه به عرب نیوز گفت، بعد از آنکه حوثی‌ها موکلش را به بند زنان روسپی منتقل کردند، شرایط روحی و جسمی او «بسیار وخیم» شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش به آخرین وضعیت انتصار الحمادی در بیمارستان اشاره‌ای نشده است.

این مدل و هنرپیشه ۲۰ ساله پس از آنکه در ماه فوریه توسط حوثی‌ها ربوده شد، تحت بازجویی و آزار جسمی و کلامی قرار گرفت و در سلول انفرادی محبوس شد.

شورشیان حوثی خانم الحمادی را به روسپی‌گری، توزیع مواد مخدر و نقض موازین اسلامی متهم کردند و همچنین از دسترسی وکیل او به مدارک پرونده‌اش جلوگیری کرده‌اند.

انتصار الحمادی تمامی اتهام‌های مطرح شده علیه خود را رد کرده است.

با وجود درخواست سازمان‌های محلی و بین‌المللی، حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی از آزاد کردن او خودداری کردند و پوشش خبری پرونده او را نیز ممنوع اعلام کرده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ و زمانی که شبه‌نظامیان شیعه حوثی بخش‌های بزرگی از شمال یمن را به تصرف خود درآوردند، زنان و کودکان یمنی قربانیان اصلی خشونت‌های آن‌ها بوده‌اند.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.

بیشتر از جهان