مرگ بچه دوگانگ تايلند در اثر شوك و خوردن پلاستيك

كارشناس دريایی می‌گويد «او احتمالا فكر می‌کرد اين پلاستيك‌ها خوردنى است»

عکس از pinterest

یک بچه دوگانگ، که پس از نجات در نزدیکی ساحلی در جنوب تایلند به یک چهره محبوب ملی تبدیل شد، در پی خوردن تفاله پلاستیکی جان سپرده است.

زیست شناسان می گویند ترکیبی از شوک و مصرف پلاستیک مرگ دوگانگ یتیم به نام ماریموم را موجب شد. پس از اینکه او را تنها پیدا کردند، قلب‌ها را تسخیر کرد.

به دنبال انتشار عکس‌های این حیوان پستاندار هشت ماهه اقیانوس در آغوش دامپزشکان در شبکه‌های اجتماعی،  در حالی که با علف  دریایی و شیر تغذیه می‌شد، مشهور خاص و عام شد.

وزارت منابع دریایی و ساحلی تایلند، دوگانگ را «عزیز ملت» لقب داد. دامپزشکان و داوطلبان روزی بالغ بر ۱۵ بار به او غذا می‌دادند و مراقب سلامتش بودند.

اما هفته پیش، پس از آنکه او را زخمی پیدا کردند، برای درمان به یک دریاچه مصنوعی در جزیره لیبونگ در استان کرابی برده شد.

کارشناسان بر این باورند که  امکان دارد او در جریان فصل جفت گیری مورد حمله یک دوگانگ مذکر قرار گرفته باشد.

دوگانگ گونه‌ای از پستانداران دریایی شبیه مناتی (گاو دریایی) آمریکایی است که اندازه آن تا ۳.۴  متر نیز می‌تواند باشد. وضعیت این گونه حیوانی در حال حاضر به عنوان آسیب پذیر طبقه‌بندی شده است.

جاتوپورن بوروسپات، مدیرکل وزارت منابع دریایی و ساحلی تایلند گفت: «تصور ما این است که او از زیستگاه طبیعی خود بسیار دور شده بود و یک یا چند دوگانگ مذکر که به او جلب شده بودند، دنبالش کردند و سرانجام مورد حمله آنها قرارگرفت.»

آقای بوروسپات گفت کالبد شکافی مقادیر زیادی پلاستیک را در روده‌اش نشان داد،‌ که می‌تواند علت مرگ او باشد زیرا پلاستیک به گاستریت و عفونت خونی منجر می‌شود.

وی افزود «او احتمالا فکر کرده بوده پلاستیک‌ها خوردنی است.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان