سفیر آمریکا در سازمان ملل: هدف حمله اخیر بازدارندگی علیه ایران بود

«واکنش نظامی پس از آن انجام شد که ناکارآمدی گزینه‌های غیرنظامی برای مواجه با تهدید به اثبات رسید»

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه به شورای امنیت گفت که هدف آمریکا از حمله‌ اخیر به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق و سوریه ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران بوده است.

به گزارش رویترز بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، ۱۵ عضو شورای امنیت باید در جریان هرگونه اقدامی که کشورها برای دفاع از خود در برابر حمله مسلحانه انجام می‌دهند، قرار گیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیندا توماس گرینفیلد، گفت حمله هوایی آمریکا به پایگاه نیروهای شبه‌نظامی که در حمله پهپادی و راکتی به نیروهای آمریکایی نقش داشتند،‌ خسارت زده است.

به گفته او این «واکنش نظامی پس از آن انجام شد که ناکارآمدی گزینه‌های غیرنظامی برای مواجه با تهدید به اثبات رسید». سفیر آمریکا در نامه‌ای که رویترز نسخه‌ای از آن را مشاهده کرده است، نوشت: هدف جلوگیری از حمله‌های بیشتر بود.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز که فرمان حمله‌های روز یکشنبه را صادر کرده بود، نامه‌ای ‌مشابه به کنگره ارسال کرده است. او در این نامه نوشت که در صورت لزوم، آمریکا آماده اقدام‌های بیشتر است.

کتائب حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی پس از این حمله‌ها تهدید کرد که انتقام می‌گیرد و روز دوشنبه ۳۴ راکت به سوی نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه شلیک شد.

در ماه‌های گذشته منافع و نیروهای آمریکایی در عراق هدف حمله‌های راکتی و پهپادی قرار داشته‌اند.

ایران و گروه‌های شبه‌نظامی در عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور هستند.

بیشتر از جهان