هشدار وزیر پیشین اطلاعات ایران در مورد نفوذ موساد: مسئولان نگران جانشان باشند

علی یونسی: سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی به جای اینکه آن‌ها را شناسایی کنند، به جان خودی‌ها افتاده‌اند

علی یونسی، وزیر اطلاعات پیشین ایران، می‌گوید که نفوذ موساد (دستگاه اطلاعاتی اسرائیل) در بخش‌های مختلف ایران به حدی رسیده است که همه مسئولان جمهوری اسلامی باید نگران جان خود باشند.

وی در گفت‌وگو با سایت جماران اظهار داشت که از نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی و مخصوصا اسرائیل غفلت شده است و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی به جای اینکه آن‌ها را شناسایی کنند، به جان خودی‌ها افتاده‌اند.

وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی در این گفت‌وگوی مفصل که گزارش آن روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت که از نفوذ اطلاعاتی اسرائیل غفلت شده است و آن را ناشی از رقابت نهادهای اطلاعاتی موازی دانست.

او با اشاره به خرابکاری‌ها و ترور شخصیت‌ها در چند سال اخیر گفت: «غفلت از موساد سبب شد که نفوذ کند و این‌گونه ضربه بزند؛ به گونه‌ای که صریحا مسئولان جمهوری اسلامی را تهدید کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این چهره امنیتی جمهوری اسلامی، «متاسفانه در ۱۰ سال اخیر نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی رسیده است که جا دارد همه مسئولان جمهوری اسلامی برای جان خود نگران باشند.»

یونسی در ادامه این گفت‌وگو که به مناسبت چهلمین سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی انجام شد، گفت: «متاسفانه سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی به جای اینکه آن‌ها را شناسایی کنند، به جان خودی‌ها افتاده‌اند.»

این مقام امنیتی سابق گفت: «در زمان ما و قبل از ما چنین نفوذهایی وجود نداشت و آنچه می‌گفتند کار اسرائیل است، ثابت شد که نبود. شروع شده بود و اگر این مسیر ادامه پیدا می‌کرد، حتما این اتفاق نمی‌افتاد.»

وی افزود: «ولی بعد از ما به دلیل رقابت سرویس‌های اطلاعات و موازی‌کاری که در وزارت اطلاعات رخ داد و سازمان‌های جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شدند، وزارت اطلاعات تضعیف شد. آن سازمان‌های جدید و موازی وزارت اطلاعات، به جای اینکه با نفوذ مبارزه کنند، به کنترل و مبارزه با خودی‌ها مشغول شدند.»

وزیر پیشین اطلاعات ایران همچنین چند راهکار برای مقابله با نفوذ ارائه کرد و گفت که قبل از هر چیز باید جریان‌های افراطی و تندرو را تعطیل کرد و کسانی که متملق، چاپلوس و تحریک‌کننده‌اند و مدام به اختلاف و دشمنی دامن می‌زنند را باید دور کرد.

حجت‌الاسلام علی یونسی تاکید کرد: «اگر افراد متملق، چاپلوس و افراطی را تعطیل کنیم، دروازه ورود نفوذی‌ها راحت بسته می‌شود. ولی متاسفانه الان می‌بینیم هرکس شعار تندتری بدهد، اقدام تندتری بکند و عملیات تندتری داشته باشد، بیشتر بالا می‌رود و در کنار او افرادی هم بالا می آیند. راه نفوذ دشمن این است.»