وضعیت وخیم یکی از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ در زندان

امیرحسین مرادی در بازداشتگاه آگاهی، به دارو دسترسی ندرد و بیمای‌اش عود کرده است

امیرحسین مرادی، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ است - عکس از حساب توییتر Iran Protests Watch 

وضعیت جسمی امیرحسین مرادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ وخیم گزارش شده و بیماری او عود کرده است. امیرحسین مرادی در هفته‌های گذشته در حالی به بازداشتگاه آگاهی تهران منتقل شده که به داروهای خود دسترسی نداشته است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه معترض آبان سال ۹۸ بودند که دادگاه انقلاب آن را به اعدام و مجموعا ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم کرد. پس از اعلام حکم دادگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی و عموم مردم در اعتراض به اعدام این سه معترض هشتگ «اعدام نکنید» را در توییتر ترند کردند. حکم اعدام آن‌ها واکنش جامعه جهانی و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل را نیز در پی داشت و در نهایت وکلای آن‌ها خبر دادند که دیوان عالی کشور بررسی دوباره پرونده آن‌ها را در شعبه دیگری از دادگاه انقلاب پذیرفته است اما فشارها همچنان ادامه یافت و به جایی رسید که از توان پدر امیرحسین خارج بود و او مهر سال گذشته (۱۳۹۹) خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 امیرحسین مرادی پس از خودکشی پدر نه تنها در شرایط بهتری در زندان قرار نگرفت که فشارها بر او نیز افزایش یافت. روز ۲۵ خرداد، بابک پاک نیا، وکیل امیرحسین مرادی از انتقال موکلش به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور تهران خبر داد و گفت: «پرونده آقای مرادی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.»

تاکنون سه مرتبه جلسه دادگاه سه معترض آبان ۹۸ به دلیل تغییر رئیس شعبه و عدم حضور قاضی به تعویق افتاده و روز یکشنبه (ششم تیر) امیرحسین مرادی از بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد درحالی‌که گزارش شده وضعیت جسمی وی وخیم است و در بازداشتگاه آگاهی به داروهای خود دسترسی نداشته است.

حساب توییتر «۱۵۰۰ تصویر» در توصیف وضعیت این زندانی نوشته است: «بیماری‌ امیرحسین مرادی عود کرده، سرتاسر پوست تنش زخم شده و چندین بار با برانکارد به بهداری منتقل شده و وضعیت سلامت امیرحسین مرادی به شدت وخیم است.»