تعویض‌های طلایی مانچینی ایتالیا را در یورو ۲۰۲۰ نگه داشت

ایتالیا با پیروزی مقابل اتریش به جمع هشت تیم پایانی صعود کرد

ایتالیا پیش از این مسابقه، ۳۰ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته بود و در پی ثبت رکوردی دیگر بود‌ـ Frank Augstein/ AFP

نخستین روز مرحله یک هشتم نهایی و حذفی مسابقات یورو ۲۰۲۰ برگزار شد و در اولین مسابقه، دانمارک به مصاف ولز رفت. قرعه‌ای که دو تیم با اقبال با آن مواجه شده بودند و این می‌توانست شانس بزرگی برای صعود هریک از دو تیم به جمع هشت تیم پایانی باشد.

تیم ولز در این مسابقه چندان موفق ظاهر نشد و مبهوت قدرت‌نمایی تیم دانمارک شد. وایکینگ‌ها در این مسابقه یک ستاره جدید به نام کسپر دولبرگ داشتند که توانست در پیروزی چهار بر صفر این تیم مقابل ولز، دو گل برای تیمش به ثمر برساند.

در نیمه دوم مسابقه، دانمارکی‌ها موفق شدند سه گل به ثمر برسانند و این پایان کار گرت بیل، ستاره تیم ملی فوتبال ولز، در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بود. ماه‌ها قبل و پس از اتفاق‌های به وجود آمده برای رایان گیگز، سرمربی مشهور این تیم و کنار گذاشته شدن او، مشخص بود که تیم ولز در این رقابت‌ها با مشکل روبه‌رو خواهد شد و بازی ضعیف آن‌ها در این مرحله از مسابقات، حذف آن‌ها را به همراه داشت.

بازی ایتالیا در برابر اتریش دیگر مسابقه روز نخست مرحله حذفی مسابقات بود. ایتالیا که با پیروزی و بازی‌های درخشانش در این مسابقات، نگاه تمام دنیا را به خود جلب کرده است، این بار در خارج از ایتالیا و در ورزشگاه ومبلی لندن، مقابل اتریش قرار گرفت. تا قبل از این مسابقه، ایتالیا ۳۰ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته بود و در پی ثبت یک رکورد دیگر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانچینی در این مسابقه نیز مانند دیدار قبلی از وراتی در مرکز خط میانی تیمش استفاده کرد و به نظر می‌رسید که او نسبت به لوکاتلی بیشتر مورد اعتماد است و در بازی‌های بین‌المللی  تجربه بالاتری دارد.

 ایتالیا در این مسابقه بازی را خوب شروع کرد اما مثل سه بازی گذشته درخشان نبود. آن‌ها در سه مسابقه نخست با حضور تماشاگران خودی حمایت زیادی داشتند و به نظر می‌رسید این موضوع برای آن‌ها در این مسابقه کمی مشکل‌ساز شده بود.

مهم‌ترین اتفاق در این مسابقه در نیمه دوم و در دقیقه ۶۵ رخ داد که آرناتوویچ روی پاس آلابا دروازه ایتالیا را باز کرد و نگرانی هواداران این تیم در شبی که چندان خوب بازی نمی‌کرد را بیشتر کرد اما به لطف داور ویدیویی و بازبینی دوباره، گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد و ایتالیا را در مسابقه نگه داشت.

اتریش در تمام ۹۰ دقیقه بسیار تلاش کرد تا پیروز مسابقه باشد اما در وقت‌های اضافه که تعویض‌های مانچینی شروع شد و آمدن لوکاتلی، کیه‌زا و پسینا جان تازه‌ای به تیم ایتالیا بخشید؛ خستگی بازیکنان اتریش باعث شد تا ایتالیا در همان ابتدای وقت‌های اضافه به گل برسد. کیه‌زا با کنترل توپ در محوطه جریمه و یک ضربه تمام‌کننده ایتالیا را به گل رساند.

جریان بازی در وقت‌های اضافه به گونه دیگری شد و انگار ایتالیا تازه همان تیم سابق شده بود. بازی خوب آن‌ها گل دوم را هم به همراه داشت و این بار پسینا دروازه اتریش را باز کرد تا بازی در وقت‌ اضافه اول دو بر صفر تمام شود. تعویض‌های فرانکو فودا برای اتریش در نیمه دوم وقت‌ اضافه، کار ایتالیا را سخت کرد و این تیم را به لاک دفاعی فرو برد. اتریش در دقایق پایانی وقت اضافه دوم موفق شد یکی از دو گل خورده را جبران کند اما تلاش‌ آن‌ها برای زدن گل تساوی و کشاندن بازی به ضربات پنالتی بی‌نتیجه ماند و دفاع خوب ایتالیا اجازه این کار را به آن‌ها نداد تا در نهایت، ایتالیا پیروز این بازی باشد و به جمع هشت تیم پایانی صعود کند.

مانچینی در این بازی دو تعویض طلایی انجام داد که هردو آن‌ها گلزنان این مسابقه بودند. کیه‌زا بازهم درخشان ظاهر شد و نشان داد که می‌تواند چه مهره باارزشی باشد. بازی‌های درخشان او یادآور بازی‌های به‌یادماندنی پدرش انریکو کیه‌زا در تیم ملی ایتالیا در سال‌های دور است.

در این مسابقه اسپیناتزولا برای بار دوم در این رقابت‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او با نمایش خوب خود در خط دفاعی، به مهاجمان اتریش اجازه گلزنی نداد و گل اول ایتالیا در این مسابقه روی پاس او به ثمر رسید. دوناروما نیز در این مسابقه به‌خصوص در دو وقت اضافه بازی، با واکنش‌های به‌موقع مانع از باز شدن دروازه ایتالیا شد.

مانچینی پس از این پیروزی باارزش برابر اتریش گفت: «بازی خیلی سختی بود. فکر نمی‌کردم این‌قدر برایمان مشکل‌ساز شود. ما در کل بهتر بودیم اما نتوانستیم موقعیت گل چندانی در بازی به وجود آوریم. بازی‌های حذفی شرایط متفاوتی دارند و این کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. از این پیروزی بی‌نهایت خوشحالم و فقط به بازی بعدی فکر می‌کنم. تصمیم داریم به این روند فوق‌العاده ادامه دهیم.»

 او در مورد رویارویی با یکی از تیم‌های بلژیک یا پرتغال در مرحله بعدی گفت: «در این مورد نمی‌توانم نظری بدهم؛ فقط می‌‌دانم هر دو تیم فوق‌العاده‌اند و بازی سختی را پیش رو خواهیم داشت و باید تمام تلاشمان را بکنیم.»   

بیشتر از فوتبال