گروه‌ دیگری از کارگران به صف اعتصاب پیوستند

در ششمین روز اعتصاب، مقام‌های دولتی همچنان در مقابل اعتراضات تسلیم نشده‌اند

Twitter: @KayhanLondon

اعتصابات کارگری وارد ششمین روز خود شد. این رویداد که با تجمع و اعتصاب کارگران بخش نفت و گاز و پتروشیمی آغاز شد گسترده‌ترین اعتصاب سال‌های گذشته است و امروز نیز گزارش شد کارگران دیگر بخش‌ها نیز به آن پیوسته‌اند.

براساس گزارش‌ها، کارگران شرکت دیار خودرو و شرکت «ODCC» وابسته به پالایشگاه نفت اصفهان نیز از امروز به این اعتصاب‌ها پیوسته‌اند.

مهم‌ترین خواسته کارگران دیارخودرو، پرداخت حقوق و دستمزد معوقه است. آن‌ها در ۳ ماه گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

این اعتراض‌ها با اعتصاب کارگران پیمانی شرکت فراب در نیروگاه بیدخون عسلویه در ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ و ترک محل کارشان در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و شرایط کاری آغاز شد. یک روز بعد، «شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی صنعت نفت» با انتشار بیانیه‌ای، اعتصاب در نیروگاه بیدخون عسلویه را بخشی از «اعتصاب سراسری» کارگران پیمانی نفت در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها عنوان کرد که تا زمان رسیدن کارگران به مطالبات خود ادامه خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزایش سطح دستمزدها، پرداخت حقوق معوقه، امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادهای کاری، تغییر نوبت مرخصی‌ها و ایمن شدن محیط کار ازجمله مطالبات اصلی کارگران در این اعتصاب‌هاست که با عنوان «کمپین ۱۴۰۰» در جریان است.

در روزهای گذشته نیز کارگران پروژه‌های پارس جنوبی، کارگران شرکت نفت جنوب در بندر ماهشهر، کارگران شاغل در فازهای مختلف عسلویه، کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان، کارگران پروژه‌ای پتروشیمی دماوند، کارگران کیهان پارس در اصفهان، کارگران پروژه بیدبلند خلیج‌فارس در بهبهان و کارگران پروژه بیدبلند ۲ ماهشهر و بسیاری دیگر از پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های سراسر کشور، ازجمله کارگرانی بوده‌اند که به این کمپین پیوسته‌اند.

براساس بیانیه «شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی صنعت نفت»، کارکنان رسمی صنعت نفت نیز اعلام کرده‌اند که از روز نهم تیرماه اعتراض و اعتصاب خود را آغاز می‌کنند و کارگران پیمانی نیز درصورت محقق نشدن مطالبات خود تا آن زمان، همچنان به اعتصاب ادامه خواهند داد.