فرزانه فصیحی دومین زن تاریخ دو ۱۰۰ متر زنان ایران در المپیک شد

پیش از فصیحی، سیمین صفامهر در المپیک ۱۹۶۴ شرکت کرده بود

فصیحی نهمین زنی است که به تیم المپیک ایران برای توکیو پیوسته - IranianWin

فرزانه فصیحی، که به دلیل شکستن رکورد دو ۶۰ متر ایران به دختر باد مشهور است، ، به عنوان نهمین ورزشکار زن ایران به المپیک توکیو اعزام خواهد شد.

فرزانه فصیحی دومین دونده ۱۰۰ متر زن ایرانی است که به المپیک اعزام می‌شود. پیش از او سیمین صفامهر در المپیک ۱۹۶۴ شرکت کرده بود.

با اضافه شدن فرزانه فصیحی به احسان حدادی در رشته پرتاب دیسک و حسن تفتیان در ماده دو ۱۰۰ متر، تیم دو میدانی زنان و مردان ایران در المپیک توکیو سه نماینده خواهد داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داده که فرزانه فصیحی با استفاده از بند یونیورسالیتی سهمیه المپیک گرفته است.

به گزارش ایسنا، « یک سهمیه کاراته در معرض خطر قرار دارد و ممکن است که این سهمیه از دست برود، اما مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع هم تاکنون از طریق رنکینگ سهمیه به دست آورده است که برای المپیکی دانستن این دونده باید تا هشتم تیرماه و اعلام رنکینگ نهایی فدراسیون جهانی صبر کرد».

با اضافه شدن فرزانه فصیحی به تیم المپیک ایران، تعداد سهمیه‌های ایران به ۶۵ نفر رسید که ۹ نفر از آنان زن هستند. به این ترتیب، ایران رکورد المپیک ریو را از نظر تعداد ورزشکاران حاضر در رقابت‌های المپیک شکسته است.

بازی‌های المپیک توکیو ۲۳ ژوئیه و پارالمپیک یک ماه بعد در روز ۲۴ اوت آغاز می‌شود. مسابقات المپیک قرار بود پارسال برگزار شود اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد.

بیشتر از ورزش