پروانه وکالت وکیل سابق دونالد ترامپ تعلیق شد

دونالد ترامپ جریان‌های «چپ افراطی» را عامل تعلیق پروانه وکالت رودی جولیانی خواند

دونالد ترامپ با انتقاد از حکم دادگاه نیویورک به تعلیق پروانه وکیل سابقش، آن را اقدامی بر اساس توهم خواندـ MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، با انتقاد از حکم صادره دادگاه نیویورک به تعلیق پروانه وکالت رودی جولیانی، وکیل سابقش، آن را «شکار ساحره» (پیگیری توهم) خواند.  

ترامپ در بیانیه‌ای گفت که رودی جولیانی «الیوت نِس این نسل» و بزرگ‌ترین شهردار تاریخ نیویورک است. او جریان‌های «چپ افراطی» را عامل تعلیق جولیانی خواند. 

آقای ترامپ روز پنجشنبه گفت: «باور می‌کنید که شهر نیویورک بخواهد پروانه وکالت رودی جولیانی، یک وطن‌پرست بزرگ را به‌دلیل مبارزه با آنچه ثابت شد انتخاباتی تقلبی بود، لغو کند؟» 

او در ادامه گفت: «این چیزی جز شکار ساحره نیست و آن‌ها باید از خودشان شرم کنند.»

آقای ترامپ این بیانیه را به دنبال صدور حکم بخش استیناف دادگاه عالی ایالت نیویورک که پروانه وکالت آقای جولیانی را در این ایالت تعلیق کرده است، منتشر کرد. بر اساس تصمیم دادگاه استیناف، این حکم تا زمانی که دادگاه دیگری آن را لغو نکند، به قوت خود باقی خواهد ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رای دادگاه در واکنش به ادعاهای مکرر شهردار سابق نیویورک در مورد تقلب گسترده در انتخابات [ریاست‌جمهوری] صورت گرفته که به گفته آقای جولیانی، عامل شکست موکلش، دونالد ترامپ، در انتخابات ۲۰۲۰ بوده است. 

آقای جولیانی در مکان‌های گوناگون از جمله مقابل مجلس قانون‌گذاری ایالتی میشیگان گفته است مقام‌های مسئول انتخابات در چند ایالت مهم انتخاباتی به‌طور غیرقانونی در توطئه افزودن میلیون‌ها رای به مجموع آرای انتخاباتی جو بایدن دست داشته‌اند. او به‌ویژه ادعا کرده که در برخی ایالت‌ها از نرم‌افزارهایی برای جعل آرا استفاده شده است.

متحدان ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، هیچ شاهد و مدرکی جز استشهاد هواداران او که می‌گویند اقدام‌ها خلافکارانه را شاهد بوده‌اند، ارائه نداده‌اند. در بسیاری از ایالت‌ها، آرا دوباره خوانده شد اما میان مجموع آرا و آنچه انتظار می‌رفت، تفاوت چندانی نبود. در یک مورد، نتیجه بازخوانی آرا در ایالت ویسکانسین این بود که رقیب آقای ترامپ در واقع چند رای بیشتر از آنچه پیش‌تر شمرده شده بود، به دست آورد.    

با وجود این، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنان به اشاعه ادعاهایش مبنی بر اثبات تقلب ادامه داده و به گزارش نیویورک تایمز، حتی در محل اقامتش در مارالاگو در گفت‌و‌گوهایی خصوصی با هوادارانش گفته است که می‌تواند تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱، بار دیگر در مقام ریاست‌جمهوری قرار گیرد. آقای جولیانی نیز همراه با دیگر متحدان ارشد رئیس‌جمهوری سابق همچنان در حمایت از این ادعاها پافشاری کرده است.   

بخش استیناف دادگاه عالی نیویورک روز پنجشنبه در اشاره به ادعاهای او در مورد انتخابات ۲۰۲۰ نوشت که عملکرد آقای جولیانی «منافع عمومی را در معرض خطر فوری قرار می‌دهد که تعلیق موقت او از وکالت را الزامی می‌کند». 

دادگاه استیناف افزوده است: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که شواهد مسلمی وجود دارد که در کارزار ترامپ در ارتباط با شکست در انتخابات۲۰۲۰، متهم (آقای جولیانی) در مقام وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، به دادگاه‌ها، قانون‌گذاران و عموم مردم سخنانی آشکارا نادرست و گمراه‌کننده گفته است.»

ایندیپندنت برای اطلاع از نظر آقای جولیانی، با وکلایش تماس گرفته اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان