وکیل شخصی ترامپ به کرونا مبتلا شد

رودی جولیانی پرونده‌های حقوقی «تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری» را پیگیری می‌کند

ترامپ برای جولیانی بهبودی سریع آرزو کرد-CHIP SOMODEVILLA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر اعلام کرد که رودی جولیانی، وکیل شخصی او به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

ترامپ پیش‌تر خبر ابتلای خود و همسرش را کرونا را نیز در توییتر اعلام کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در این توییت نوشت: «آزمایش رودی جولیانی که بزرگترین شهردار تاریخ نیویورک‌سیتی به‌شمار می‌رود و به طور خستگی‌ناپذیری در افشای فاسدترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده آمریکا کار کرده؛ برای  ویروس چینی مثبت شد. زودتر خوب شو رودی، ما پیش می‌رویم.»

ترامپ و بسیاری از همفکران او با توجه به منشاء ویروس کرونا که چین است، آن را ویروس چینی یا ویروس ووهان (شهر مبدا انتشار ویروس) می‌خوانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جولیانی در راس تیم حقوقی ترامپ پرونده‌های متعددی را در زمینه مواردی که گفته می‌شود تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بوده را پیگیری می‌کند. البته دادستان کل آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که «به شواهدی از تقلب دست نیافته که به طور گسترده بتواند تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد کند.»

با این حال ترامپ و تیم او همچنان بر عدم شفافیت در روند را‌ی‌گیری پستی و شمارش آرا و اعلام نتایج و فساد در روند اننتخابات تاکید دارند و این پرونده را دنبال می‌کنند.

روشن نیست با توجه به فاصله کوتاه یک هفته‌ای باقی‌مانده تا برگزاری جلسه مجمع گزینندگان (کالج الکترال) برای اعلام نتیجه رسمی انتخابات، ابتلای جولیانی به کووید-۱۹ تا چه اندازه روند پیگیری پرونده‌های حقوقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گزارش نیویورک‌تایمز حاکی از آن است که جولیانی در واشینگتن در بیمارستان بستری شده است.

ترامپ پیش از این تاکید کرده بود که در صورتی که کالج الکترال پیروزی بایدن را تایید کند، کاخ سفید را ترک می‌کند.

بیشتر از جهان