هجوم موش‌ها به تخلیه زندانی در استرالیا منجر شد

به‌دلیل موش‌های مرده‌ای که در شکاف‌های دیوار گیر کرده‌اند، بوی تعفن در سراسر ساختمان به مشام می‌رسد

هجوم موش‌ها که در غرب نیوساوت‌ولز بیش از یک میلیارد دلار استرالیا به محصولات کشاورزان خسارت زده است- SAEED KHAN / AFP

هجوم موش در استرالیا زندانی در نیوساوت ولز را وادار کرد صدها زندانی را از محل تخلیه کند.

پس از اینکه موش‌ها سقف و سیم‌کشی داخلی را جویدند، حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان و ۴۲۰ نفر از زندانیان از مرکز تادیبی ولینگتون [به محلی دیگر] منتقل خواهند شد.

به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، به‌دلیل موش‌های مرده‌ای که در شکاف‌های دیوار گیر کرده‌اند، بوی تعفن در سراسر ساختمان به مشام می‌رسد.

زندانی‌ها در ۱۰ روز آتی، به سایر زندان‌ها منتقل خواهند شد و در این مدت، محل پاکسازی و خرابی‌ها تعمیر می‌شوند.

پیتر سورین، رییس خدمات تادیبی نیوساوت ولز، گفت: «سلامت، امنیت و تندرستی کارکنان و زندانیان اولویت اول ماست پس برایمان مهم است همین الان وارد عمل شویم و تعمیرات اساسی را انجام دهیم.»

«باید الان اقدام کنیم تا خاطرجمع شویم محل پاکسازی کامل و زیرساخت‌ها تعمیر شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیشتر کارکنان در سایر زندان‌های منطقه مستقر خواهند شد، در حالی که کارکنان اصلی در ولینگتون باقی می‌مانند تا بر روند تعمیر نظارت و در آن مشارکت کنند.

کوین کورکورن، معاون ریاست بازداشتگاه‌ها، گفت در روند تعمیرات، راه‌های محافظت از مرکز در مقابل هجوم‌های آتی موش‌ها بررسی می‌شود.

او گفت: «می‌خواهیم این تعمیر و نوسازی را یک بار انجام دهیم و می‌خواهیم درست انجام دهیم، که این یعنی دنبال راه‌هایی خواهیم بود تا از آثار و خسارت هجوم‌های مشابه آتی بکاهیم.»

«جابه‌جایی کارکنان و زندانیان بهترین فرصت را فراهم می‌کند تا زندان را پاکسازی عمیق کنیم، زیرساخت‌های محل را بازبینی کنیم و با این چالش رودررو شویم و آن را رفع کنیم.»

تا تکمیل تعمیرات، ملاقات‌های حضوری در زندان متوقف خواهد شد.

برآورد می‌شود هجوم موش‌ها که در ۹ ماه گذشته، غرب نیوساوت ولز را درنوردیده است، بیش از یک میلیارد دلار استرالیا به محصولات کشاورزان خسارت زده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی