شاهزاده چارلز چقدر به پسر و عروس‌اش کمک مالی کرد؟

به‌رغم ادعاها مبنی بر قطع کمک‌های مالی، چارلز «مبلغ قابل توجهی» به هری و مگان داد

ثروت دوک و دوشس قبل از خروج از دربار را ۱۸ میلیون پوند برآورد کرده بودند- Richard Pohle / POOL / AFP

شاهزاده ولز به دوک و دوشس ساسِکس، بعد از ترک مشاغل سلطنتی‌شان، مبلغ «قابل توجهی» کمک کرد، هرچند هری ادعا می‌کند که خانواده‌اش آن‌ها را «به معنای واقعی کلمه از نظر اقتصادی رها کرده‌اند».

اطلاعات حساب‌های بانکی نشان می‌دهد كه چارلز تا تابستان سال ۲۰۲۰ کمک‌های مالی خود به ساسِکس‌ها را ادامه داده و یک سخنگوی ارشد كلارنس هاوس در این مورد گفت كه او مبلغ سخاوتمندانه‌ای را به آن‌ها اختصاص داده است.

با این حال، دوک به اوپرا وینفری گفته بود که در سه ماهه اول همان سال هیچ‌گونه کمک‌ مالی از خانواده دریافت نکرده است.

وجوه پرداختی به پسرهای چارلز ـ دوک ساسِکس و کمبریج ـ و خانواده‌های‌شان ۴.۵ میلیون پوند برای شاهزاده هزینه داشته است.

هَری و مِگان، به‌رغم ترک دربار در اواخر ماه مارس سال  گذشته (فروردین ۱۳۹۹)، هنوز هم در فهرست دریافت‌کنندگان پول از درآمد داچی کورن‌وِل چارلز قرار داشتند.

صورت‌حساب - به همراه دیگر هزینه‌ها که شامل خرج نگهداری منازل چارلز و بیمه انتقال سرمایه بود - در سال مالی پس از خروج ساسِکس‌ها از دربار حدود ۱.۲ میلیون پوند (۱.۷ میلیون دلار) کاهش داشت.

یک سخنگوی ارشد کلارنس هاوس گفت: «همان‌طور که همه به یاد داریم در ژانویه سال ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸) وقتی دوک و دوشس اعلام کردند که قصد ترک مشاغل سلطنتی خود را دارند، دوک گفت که تصمیم دارند استقلال مالی پیدا  کنند.»

او گفت: «شاهزاده ولز مبلغ هنگفتی را برای کمک به آن‌ها در این نقل و انتقال در نظر گرفت. پرداخت این حقوق در تابستان سال گذشته متوقف شد و حالا این زوج از نظر مالی کاملا مستقل هستند.»

در جواب به سوال در مورد مغایرت گفته‌های دوک ساسِکس در این مورد، سخنگوی کلارنس هاوس گفت: «قبول ندارم که مغایرت چشم‌گیری وجود داشته باشد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم واقعیت‌ها هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی ساسِکس‌ها تاکید کرد که هیچ‌گونه مغایرتی در زمان‌بندی وجود ندارد و هری در واقع سه ماهه اول گزارش‌های مالی در بریتانیا  مورد نظرش بوده است، یعنی از ماه آوریل تا ژوئیه.

سخنگوی هری و مگان گفت: «دو دوره زمانی را با هم اشتباه گرفته‌اید. در  کل مغایرتی وجود ندارد. اظهارات دوک در مصاحبه با اپرا مربوط به دوره سه ماهه اول گزارش مالی انگلستان است که هر ساله در ماه آوریل آغاز می‌شود.»

او افزود: «این همان تاریخ در سال انتقال است که توافق سندرینگهام شروع شد و با زمان‌بندی کلارنس هاوس همخوانی دارد.»

هری در مصاحبه با اوپرا گفته بود خانواده‌اش از «سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰» منابع مالی او را قطع کرده‌اند.

سخنگوی کلارنس هاوس می‌گوید خروج این زوج از دربار «برای خانواده بسیار غم‌انگیز بود» و افزود: «اغراق نیست وقتی می‌گویم در رسیدن به استقلال مالی بسیار موفق بوده‌اند.»

هری و مگان با نت‌فلیکس و اسپاتیفای قراردادهای چند میلیون پوندی امضا کرده‌اند و دوک در مصاحبه با خانم وینفری گفت برای آنکه به فراغت مالی‌اش خدشه‌ای وارد نیاید این کار را کرده است.

او گفت که دایانا (مادرش) ۷ میلیون پوند برای وی به ارث گذاشت که «بدون آن نمی‌توانستیم کاری بکنیم».

ثروت دوک و دوشس قبل از خروج از دربار را ۱۸ میلیون پوند برآورد کرده بودند که با انجام معاملات پرسودشان افزایش چشم‌گیری یافته است.

گزارش تکمیلی در پرس آسوسیشن

© The Independent

بیشتر از زندگی