تبریک دایی به رونالدو؛دو پادشاه در یک اقلیم

اغلب کسانی که تعداد گل زده بالایی در فوتبال دارند بازنشسته شده‌اند

علی دایی در حساب اینستاگرام خود به رونالدو تبریک گفت -AFP

تا گل بعدی رونالدو، جهان فوتبال دو آقای گل دارد.

کریستیانو رونالدو با زدن دو گل در دیدار برابر فرانسه به رکورد گلزنی علی دایی رسید و اکنون تعداد گل‌های زده‌شده این دو بازیکن به عدد ۱۰۹ رسیده است.

کریستیانو رونالدو پرتغالی در دیدار برابر فرانسه دو گل زد و به رکوردی که بیش از ۱۵ سال در دست علی دایی بود، رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دایی قبلا گفته بود «درصورتی‌که رونالدو رکورد او را بشکند به‌صورت مستقیم به این بازیکن تبریک خواهد گرفت.» به قولش هم وفا کرد و در حساب اینستاگرام خود به رونالدو تبریک گفت.

علی دایی خطاب به رونالدو در یک پیام دوزبانه به فارسی و انگلیسی تبریک گفت و نوشت: «‎ این باعث افتخار من است که این موفقیت قابل‌توجه به رونالدو اختصاص دارد – قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان‌دوست دغدغه‌مند که الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی‌شان تأثیر گذاشته است.»

 قبل از علی دایی، فرانس پوشکاش مجارستانی آقای گل جهان بود. علی دایی تا پایان فوتبال حرفه‌ای خود، ۲۵ گل دیگر هم به رکورد خودش اضافه کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ali Daei (@alidaei)

 با توجه به اینکه اغلب کسانی که تعداد گل زده بالایی دارند بازنشسته شده‌اند و تعداد بازیکنان فعالی که ممکن است به رکورد علی دایی و رونالدو برسند کم است، به نظر می‌رسد بعدازآنکه رونالدو با زدن یک گل دیگر دایی را پشت سر بگذارد، او تا مدت‌ها در مقام دومی باقی خواهد ماند.

 لیونل مسی با ۷۳ گل زده، نامدارترین فردی است که شاید بتواند کمی خودش را در فهرست بالا بکشد. پله، بازیکن افسانه‌ای برزیلی با ۷۷ گل زده در ۹۲ بازی مقام هفتم این فهرست را دارد.

بیشتر از فوتبال