انتشار شیوه‌نامه دریافت واکسن برای گردشگران در ابوظبی

کندی روند واکسیناسیون و ابهام درباره واکسن‌های ایرانی باعث شده است برخی شهروندان برای دریافت واکسن‌ کرونا به کشورهای دیگر سفر کنند

امارات متحده عربی، بیش از ۸۷ درصد جمعیت کشور خود را واکسینه کرده است - Karim SAHIB / AFP

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی راهنمای دریافت واکسن کرونا برای گردشگران در ابوظبی را منتشر کرد. بر اساس تصمیم جدید این کشور، تمام گردشگرانی که ویزای ورود به این کشور را دارند یا نیازی به ویزا ندارند اما به ابوظبی سفر کرده‌اند، می‌توانند از خدمات تزریق رایگان واکسن کرونا استفاده کنند. متقاضیان می‌توانند یکی از دو واکسن فایزر یا سینوفارم را برگزینند.

امارات متحده عربی از ماه‌ها پیش برای پایان دادن به همه‌گیری و رونق بخشیدن دوباره به گردشگری، گام‌های مختلفی برداشته است. پس از واکسیناسیون عمومی جمعیت این کشور به طوری که بیش از ۸۷ درصد ساکنان آن واکسینه شده‌اند، حالا نوبت به برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون گردشگران رسیده است. مقام‌های ابوظبی امیدوارند که با واکسیناسیون گردشگران، به صنعت گردشگری در کشور خود جان تازه‌ای ببخشند. این اقدام برای بسیاری از افراد مثل شهروندان ایرانی که در کشور خود موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، این فرصت را ایجاد می‌کند تا در کشوری دیگری واکسن بزنند.

به گزارش روزنامه انگلیسی‌زبان خلیج تایمز، وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی شیوه‌‌نامه‌ای منتشر کرده است که گردشگران می‌توانند با کمک آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داوطلبان دارای ویزا یا شهروندان کشورهایی که برای رفت‌‌و‌آمد به امارات به ویزا نیاز ندارند، پس از ورود به فرودگاه ابوظبی و خوردن مهر ورود روی گذرنامه‌شان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌هایی که وزارت بهداشت و پیشگیری امارات اعلام کرده است، برای دریافت واکسن اقدام کنند.

متقاضیان در مرحله اول باید برنامه‌ SEHA را در تلفن همراه خود نصب کنند. مرحله دوم نیز بارگذاری برنامه ALHOSN در تلفن همراه است. پس از آن نوبت به انتخاب نوع واکسن در این برنامه است که افراد می‌توانند به دلخواه خود فایزر یا سینوفارم را انتخاب کنند. در مرحله‌ بعد نیز مرکز دریافت واکسن و زمان انجام آن مشخص می‌شود و در نهایت هم فرد داوطلب مشخصات فردی خود را وارد می‌کند.

امارات متحده عربی تاکنون بیش از ۱۴ میلیون دوز واکسن به شهروندان خود و افرادی که در این کشور سکونت دارد تزریق و بیش از ۸۷ درصد جمعیت کشور خود را واکسینه کرده است. با وجود این، هنوز دبی به عنوان قطب گردشگری منطقه و امارات، از برنامه واکسیناسیون خود برای گردشگران رونمایی نکرده است.

یک روز پس از اعلام خبر واکسیناسیون گردشگران در ابوظبی، بار دیگر بازار تورهای واکسن در ایران گرم شده و شرکت‌های توریستی و مسافربری تبلیغات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند. کندی روند واکسیناسیون در ایران و ابهام درباره واکسن‌های ایرانی باعث شده است برخی شهروندان برای دریافت واکسن‌ کرونا به کشورهایی سفر کنند که به صورت رایگان یا در قبال دریافت هزینه مسافران را واکسینه می‌کنند.