«شورای عالی امنیت ملی در مورد تمدید توافق موقت با آژانس تصمیم‌گیری خواهد کرد»

ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام در چند گام از تعهدات خود در توافق فاصله گرفت

پس از پایان مهلت این توافق، دو طرف برای تمدید آن به مدت یک ماه دیگر توافق کردند که به زودی منقضی خواهد شد-عکس از تسنیم

رئیس دفتر رییس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه اعلام کرد شورای عالی امنیت ملی در مورد تمدید توافق موقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه فعالیت‌های آن نهاد نظارت هسته ای سازمان ملل متحد تصمیم گیری خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و سرپرست هیئت مذاکره‌کننده ایران پس از بازگشت از مذاکرات وین، گزارشی به رئیس جمهوری، رئیس جمهوری منتخب و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه داد و مقرر شد پس از پایان مهلت یک ماهه آژانس درباره بسته شدن دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای عالی امنیت ملی در اولین جلسه خود در این مورد تصمیم گیری کند.

ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام در چند گام از تعهدات خود در توافق فاصله گرفت و در آخرین گام اعلام کرد به اجرای پروتکل الحاقی و بازرسی‌های سرزده و نظارت فراپادمانی آژانس پایان خواهد داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس اوایل اسفند برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی در این زمینه به تهران سفر کرد و در بازگشت اعلام کرد که به یک توافق موقت سه ماهه برای ادامه فعالیت دوربین‌های آژانس دست یافته است. پس از پایان مهلت این توافق، دو طرف برای تمدید آن به مدت یک ماه دیگر توافق کردند که به زودی منقضی خواهد شد.