تغییر ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس: ذوالنور رفتنی شد

وحید جلال‌زاده، نماینده ارومیه در مجلس، به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس- عکس از خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری ایسنا از تغییر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران خبر داد.

بر اساس انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وحید جلال‌زاده، نماینده ارومیه در مجلس، به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. در سال اول کاری مجلس یازدهم، مجتبی ذوالنوری (که عمدتا ذوالنور نامیده می‌شود) در آن سمت بود.

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز، و عباس مقتدایی به عنوان نواب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شدند و محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی آن شد، و علی علی زاده و یعقوب رضازاده نیز به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون برای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

به دنبال افشای فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف در رسانه‌ها، ذوالنور جلسه نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس با ظریف را به قدری «تند»‌توصیف کرد که به گفته او، برخی نمایندگان نگران سکته کردن ظریف شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفته بود که توضیحات وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اظهاراتش در فایل صوتی نمایندگان را قانع نکرد، و به گفته او، ظریف «وقتی با موضع قاطع نمایندگان مواجه شد، به اشتباه خود اقرار کرد.»

پیشتر، اظهارات مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ایران، علیه حسن روحانی نیز خبرساز شده بود و واکنش داماد روحانی را برانگیخت.

ذوالنور در مهر ۱۳۹۹ در  حساب کاربری توییتری خود خطاب به حسن روحانی نوشت:‌ «امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم راضی شود.»

توییت او در واکنش به سخنان روحانی در هیئت دولت بود که گفته بود «باید مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و در روز جنگ صلح کردیم، هر دو خطا است.» او گفته بود که «باید به موقع بایستیم و بجنگیم و به موقع صلح کنیم.»

پس از توییت ذوالنور، کامبیز مهدی‌زاده، داماد حسن روحانی، در توییتی او را «رئیس مثلا امیت ملی»‌ خواند و نوشت:‌ ««پایت را از گلیمت درازتر کرده‌ای. اگر حتی یک دقیقه از دولت روحانی باقی مانده باشد، تا پای جان ایستاده‌ایم.»