جدایی سرخیو راموس از رئال مادرید پس از ۱۶ سال

او در سال ۲۰۰۵ در حالی که فقط ۱۸ سال داشت از سویا راهی مادرید شد و به یک چهره سرشناس در فوتبال اسپانیا  تبدیل شد

راموس کاپیتان فرموش نشدنی رئال مادرید - PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

پس از شایعات فراوان وکشمکش‌های بسیار سر جدایی راموس از رئال مادرید، بالاخره این موضوع رنگ واقعیت به خود گرفت و او با اشک و اندوه پس از گذشت ۱۶ سال حضور در این تیم و کسب افتخارات فراوان از رئال جدا شد.

راموس در مدت حضور طولانی‌اش موفق شد ۲۲ جام را به همراه رئال کسب کند. او در سال ۲۰۰۵ در حالی که فقط ۱۸ سال داشت از سویا راهی مادرید شد و به یک چهره سرشناس در فوتبال اسپانیا  تبدیل شد. راموس از ماه‌ها پیش با سران باشگاه سر تمدید قراردادش به مدت دو فصل دیگر دچار مشکل شده بود اما باشگاه با در خواست کاپیتانش مخالفت کرد و به او پیشنهاد قراردادی یک‌ساله و کاهش ۱۰ درصدی دستمزدش را داد.

این موضوع مورد تایید راموس نبود و کماکان امیدوار بود در روزهای مانده به اتمام قراردادش باشگاه با پیشنهاد او موافقت کند اما این اتفاق نیفتاد و جدایی او از باشگاه قطعی شد و در مراسمی ویژه به همراه پرز، ریاست باشگاه، این موضوع را اعلام کرد. پرز در این سخنرانی از حضور موفق راموس و تاثیر‌گذاری‌اش در این باشگاه بزرگ سخن گفت و از او برای زحماتش قدردانی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما نکته جالب در جدایی راموس از رئال این است که به نظر می‌رسد او در لحظات پایانی حاضر به قبول قرارداد یک ساله شده است اما مسئولان این موضوع را نپذیرفتند. راموس هنگام سخنرانی بسیار ناراحت بود و در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود به سختی گفت: «زمان خداحافظی از رئال رسیده است، سخت‌ترین لحظه در زندگی‌ام چرا که برای این کار آماده نیستم. از خانواده‌ام که در تمام این سال‌ها در کنارم بودند تشکر می‌کنم. از تمام هواداران رئال که همیشه حامی من بودند ممنونم. دوست داشتم در برنابئوی پر از تماشاگر از رئال خداحافظی کنم، ولی هواداران بدانند همیشه در قلب من جای خواهند داشت. دورانی که در رئال داشتم به اتمام رسیده است و هرگز تکرار نخواهد شد. تصمیم دارم که همچنان بهترین عملکرد را داشته باشم و به افتخاراتم اضافه کنم. از همه ممنونم، این یک وداع نیست چون به زودی باز خواهم گشت.»

راموس در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بسیاری از رقابت‌ها را به دلیل آسیب‌دیدگی و جراحی زانو از دست داد و از ترکیب اصلی تیم فاصله گرفت. مشکلاتش با پرز برای تمدید قرارداد روزبه‌روز بیشتر شد و زمانی که پیشنهاد یک‌ساله را نپذیرفت، می‌توان گفت که به شکلی کنار گذاشته شد. به نظر می‌رسد تیم‌های بزرگی خواهان به‌خدمت‌گیری او هستند. منچستریونایتد و پی‌اس‌جی از مشتریان اصلی این مدافع توانمندند. البته باشگاه سویا نیز خواهان بازگشت این مدافع توانمند به تیم سابقش شده است و برای بازگشت وی به این تیم پیشنهادی ۵ ساله به مبلغ ۷ میلیون یورو به وی کرده است و احتمال دارد که این انتقال به زودی انجام شود اما عده‌ای از بازیکنان رئال نیز به جدا شدن او از تیم واکنش نشان دادند و در پیام‌هایی از او قدردانی کردند.

بنزما در پستی نوشت: «فراتر از یک کاپیتان، دوست و برادر من، ممنون برای همه لحظاتی که باهم در کسب مسیر افتخار برای رئال پیمودیم. برایت بهترین‌ها را آرزو می‌کنم اسطوره.» راموس پس از اتمام مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها نیز پاسخ داد. او در این جمع به موضوعاتی اشاره کرد که به حاشیه‌ها دامن زد. او گفت: «اتفاق‌های زیادی در این مدت رخ داد ولی ابتدا باید بگویم که هرگز قصد جدایی از رئال را نداشتم. هدفم ادامه فوتبال در رئال بود. پیش از اتمام فصل، باشگاه به من پیشنهاد تمدید داد ولی مشکلات بیماری کرونا همه چیز را در سایه قرار داد. در ماه‌های اخیر پیشنهادی از باشگاه دریافت کردم که یک ساله بود و شامل دستمزدی کمتر. باید بگویم که مشکل من مالی نبود. من خواهان قراردادی دو ساله بودم و آسودگی خاطر برای خودم و خانواده‌ام. این اواخر تصمیم گرفتم پیشنهاد را قبول کنم ولی باشگاه به من گفت که مهلت پذیرش قرارداد پایان یافته است و من از این موضوع مطلع نبودم. فکر نمی‌کردم با من که هنوز بازیکن این تیم هستم چنین برخوردی شود. شرایط در نهایت اینگونه بود و گفتند دیگر قرارداد اعتبار ندارد. افتخار می‌کنم ۱۶ سال بازیکن رئال بودم و ترجیح می‌دهم به همین اکتفا کنم.»  

بیشتر از فوتبال