ناسا گزارش‌های مربوط به مشاهده یوفوها را جدی می‌گیرد

«اشیاء ناشاخته پرنده» یا همان یوفوها، مانند هواپیماهای معمولی، باله و دم یا رد و دنباله دود خروجی ندارند

به گفته بیل نلسون، رئیس سازمان فضایی ناسا، این سازمان در حال بررسی گزارش خلبانان نیروی دریایی از موارد مشاهده شده «اشیاء ناشاخته پرنده» است. تصاویر ویدیویی مربوط به سال ۲۰۱۸ که وزارت دفاع ایالات متحده آن‌ها را منتشر کرده است، خلبانانی را نشان می‌داد که تلاش می‌کردند اشیائی متحرک و با سرعت بالا را میان آب‌های ساحلی ردیابی کنند. «اشیاء ناشاخته پرنده» یا همان یوفوها، مانند هواپیماهای معمولی، باله و دم یا رد و دنباله دود خروجی ندارند. آقای نلسون در گفت‌وگو با سی.ان.ان گفت: «من با آن خلبانان نیروی دریایی صحبت کرده‌ام و آن‌ها اطمینان دارند که چیزی واقعی دیده‌اند و البته ما ویدیوهایی را که از هواپیمای جت گرفته شده‌اند دیده‌ایم. اینکه آن‌ها چیستند؟ هنوز نمی‌دانیم.»

او افزود: «اینک که من در ناسا هستم، به دانشمندانمان مراجعه کردم و گفتم که می‌توانید از نقطه‌نظر علمی ببینید که آیا می‌شود این مساله را مشخص کرد تا بتوانیم فرضیه بهتری [درباره ماهیت این اشیاء ناشناخته] در دست داشته باشیم.»

نلسون گفت: «ما نمی‌دانیم که آیا این یک شیء فرازمینی است یا نه، نمی‌دانیم که دشمن است یا نه. نمی‌دانیم آیا یک پدیده دیداری (بصری) است یا نه. ما بر اساس مشخصاتی که خلبان‌های نیروی دریایی از شیء در حال حرکت شرح داده‌اند، اینطور فکر نمی‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای نلسون در ادامه افزود: «مساله اصلی این است که ما می‌خواهیم این را بدانیم و این کاری است که تلاش می‌کنیم انجام دهیم.»

در سال‌های پس از انتشار ویدیوهایی از این اشیاء ناشناخته پرنده، سناتورهای ایالات متحده از پنتاگون و رئیس سازمان امنیت ملی کشور خواستند که گزارشی طبقه‌بندی نشده درباره این مشاهدات تهیه کنند. این گزارش در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیرماه ۱۴۰۰) منتشر خواهد شد.

ناسا ظاهرا در این رابطه به طور مستقیم با پنتاگون کار نمی‌کند اما اقای نلسون گفت که او «تضمین می‌کند ... که اگر چیزی پیدا کنیم، پنتاگون می‌خواهد که از آن مطلع شود». او همچنین گفت که او شخصا درباره اینکه این شیء پرنده چیست «نظری ندارد».

مدتی است که ناسا تلاش می‌کند با دادن امکان گزارش «پدیده‌های توضیح ناپذیر» به خلبانان، این اشیاء رازآلود پرنده را بهتر شناسایی کند. ژوزف گرادیشر، سخنگوی دفتر معاونت عملیات و جنگ‌های اطلاعاتی نیروی دریایی، در آن زمان گفت که ارتش متعهد می‌شود که هر گزارشی را در این زمینه بررسی کند. 

در حال حاضردر گزارش‌های رسمی با جزییات توضیح داده شده که خلبانان اشیاء ناشناخته پرنده را تعقیب کرده‌اند و پنتاگون مواد عجیبی به دست آورده که به گفته مقام‌های رسمی قابل شناسایی نیستند. بعید است که این گزارش، کسانی را که معتقدند بیگانگان فضایی از زمین بازدید کرده‌اند، توجیه کند - اما احتمالا مسائل اسرارآمیز جدیدی را ایجاد می‌کند. بر اساس این گزارش، اگرچه که هیچ شاهدی مبنی بر اینکه این مشاهدات مربوط به اشیاء پرنده بیگانه بوده است وجود ندارد، در اغلب ۱۲۰ رخداد بررسی شده دهه‌های گذشته، نشانه‌ای از اینکه این یک فناوری مخفیانه ایالات متحده باشد نیز وجود ندارد. 

ماه گذشته (مه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، گفت که اغلب از او درباره وجود فرازمینی‌ها می‌پرسند، اما او [به این مساله] «باور» ندارد. نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد که یک سوم آمریکایی‌ها بر این باورند که برخی از اشیاء ناشناخته پرنده احتمالا با فضاپیماهای بیگانگان فضایی توضیح داده می‌شوند. 

© The Independent

بیشتر از جهان