آماده باش کادر درمان برای مقابله با موج کرونا پس از انتخابات

«عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری انتخابات یکی از نگرانی‌های کادر درمان است»

وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد با فوت ۱۲۴ نفر دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده است- ایرنا

رئیس بیمارستان سینا در تهران روز پنجشنبه اعلام کرد که به کادر درمانی این بیمارستان توصیه شده است برای مقابله با «موج محدود» کرونا پس از برگزاری انتخابات، در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

محمد طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا که گزارش آن روز جمعه منتشر شد، از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری انتخابات به عنوان یکی از نگرانی‌های کادر درمان یاد کرده است.

وی با بیان این که نمی‌توان انتخابات ریاست جمهوری را برگزار نکرد، گفته است با این حال باید همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و شرایطی ایجاد شود که بیشتر کارها در فضای باز صورت گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای طالب‌پور درباره وضعیت کنونی همه‌گیری در کشور گفت، امیدواریم به کمک واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی شاهد پیک پنجم کرونا نباشیم، مگر این که گونه جدیدی از ویروس ظاهر شود.

کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا پیشتر در مورد عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاشتن دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با همه‌گیری از سوی برخی نامزدها، هشدار داده بود.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز به وزارت کشور دستور داده است با نامزدهای انتخاباتی که در فعالیت‌های تبلیغی خود در استان‌های مختلف مقررات بهداشتی را نادیده می‌گیرند برخورد کند.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد با فوت ۱۲۴ نفر دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده است.

با شناسایی ۹ هزار و ۹۶۶ مورد جدید ابتلا در کشور در ۲۴ ساعت گذتشه، مجموع بیماران کووید۱۹ نیز به سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۸ نفر رسیده است.