راجر فدرر با زانوی مصدوم از اوپن فرانسه کنار کشید

فدرر که با بیست قهرمانی گرند اسلم، رکورددار جهان است در سال ۲۰۲۰ دو بار زیر عمل جراحی زانو رفت

«باید به حرف بدنم گوش کنم و زودتر از موقع به خودم فشار نیاورم» - MARTIN BUREAU / AFP

راجر فدرر، اسطوره تنیس سوئیس و جهان، روز یکشنبه اعلام کرد که از مسابقات اوپن فرانسه کنار می‌کشد.

تنیس‌باز ۳۹ ساله در بیانیه‌ای گفت: «بعد از مشورت با تیم خودم، تصمیم گرفتم که امروز باید از [مسابقات] رولان گاروس کنار بکشم.»

او افزود: «بعد از دو جراحی زانو و حدود یک سال توانبخشی، باید به حرف بدنم گوش کنم و زودتر از موقع به خودم فشار نیاورم.»

فدرر که تا ساعتی پس از نیمه‌شب شنبه در جدال با دومینیک کوفر بود، پس از پیروزی در دور سوم اشاره کرد که شاید ناچار شود به مسابقات ادامه ندهد.

فدرر که با بیست عنوان قهرمان گرند اسلم، رکورددار جهان است و سودای نهمین قهرمانی ویمبلدون را در سر دارد، در سال ۲۰۲۰ دو بار زیر عمل جراحی زانو رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گای فورژه، مدیر مسابقات اوپن فرانسه، گفت: «تورنمنت رولان گاروس از کناره‌گیری راجر فدرر که دیشب مبارزه‌ای باورنکردنی داشت، ابراز تاسف می‌کند... همه از دیدن راجر در پاریس خوشحال بودیم، و برایش بهترین آرزوها را در ادامه فصل داریم.»

فدرر در مبارزه‌ای نفس‌گیر که شش ست طول کشید، کوفر را شکست داد و قرار بود روز یکشنبه برای راهیابی به دور یک‌چهارم نهایی به مصاف ماتئو برتینی برود.

او موفق شد در یک بازی نفس‌گیر و بسیار سخت که سه ساعت و ۳۵ دقیقه طول کشید، دومینیک کپفر از آلمان را شکست دهد و به دور یک هشتم نهایی مسابقات راه یابد.

فدرر که در آخرین مسابقه روز هفتم این رقابت‌ها در استادیوم خالی از تماشاگر فیلیپ شاتریه بازی می‌کرد، مبهوت قدرت‌نمایی حریف آلمانی شده بود و هرچند موفق شد بازی را در چهار ست به پایان برساند و تنها در ست دوم موفق عمل نکرد، طولانی شدن این مسابقه از جهاتی نیز میزان آمادگی جسمانی‌اش را محک زد که آیا پس از بازگشت به چنین رقابت‌های سنگینی، توان بازی در ساعت‌های طولانی را دارد یا نه.

راجر فدرر آخرین بار در سال ۲۰۰۹ روی زمین خاک رس، به جام قهرمانی اوپن فرانسه دست یافت.

بیشتر از تنيس