اسکاتلند در یک برنامه بلندپروازانه می‌خواهد گلاسگو را سبزتر کند

این برنامه بزرگ درختکاری، جزوی از تعهد این کشور به «اتحاد جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی» است

یکی از اهداف این اتحاد، توقف استفاده از زغال‌سنگ است-RUSSELL CHEYNE / POOL / AFP

شهرداری گلاسگو در یک برنامه افزایش فضای سبز شهری قصد دارد در دهه‌های آینده ۱۸ میلیون درخت بکارد تا جنگل جدید شهری در اطراف گلاسگو به وجود بیاورد به امید آنکه بتواند کمکی به حل بحران پیش روی تغییرات اقلیمی باشد.

این پروژه جنگل‌کاری قرار است پوشش گیاهی را در این منطقه از ۱۷ به ۲۰ درصد افزایش دهد.

در گلاسگو پیشرفت بافت شهری، ساخت‌وساز و معادن زغال‌سنگ باعث شده است تا فضای سبز این شهر به قطعاتی جدا افتاده و در خطر از بین رفتن تبدیل شوند. حالا این برنامه می‌خواهد با درختکاری‌های جدید این قسمت‌ها را دوباره به هم وصل کند. برای رسیدن به این هدف مقامات این پروژه از مردم و کسب‌وکارها خواسته‌اند تا مکان‌هایی که به نظرشان برای این کار مناسب است را معرفی و در قسمت‌هایی از این کار سهیم شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برنامه بزرگ درختکاری، جزوی از تعهد این کشور به «اتحاد جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی» است. نشست جهانی این گروه قرار است پاییز امسال به مدت ۱۲ روز در گلاسگو برگزار شود.

یکی از اهداف این اتحاد، توقف استفاده از زغال‌سنگ است. همچنین اعضا می‌خواهند روند جنگل‌زدایی را کند کنند. از دیگر مواردی که در این اتحاد جهانی بررسی می‌شود، استفاده بیشتر از خودروهای برقی و تشویق به سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها و دولت‌ها در انرژی‌های تجدید پذیر است.

به این منظور، بودجه عمومی کشورها باید با توجه به توسعه زیرساخت‌ها برای رسیدن به اقتصاد سبزتر تنظیم شود.

بیشتر از جهان