بازداشت تبعه چینی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران ایرانی

نیروهای انتظامی دوشنبه‌شب او را در عوارضی کاشان بازداشت کرده‌اند

تبعه چینی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران ایرانی- تصویر از خبرگزاری مهر

روح‌الله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب کاشان، از بازداشت تبعه چینی عامل انتشار تصاویر روابط خصوصی با دختران ایرانی خبر داد.

هفته گذشته تصاویر و ویدیوهایی که یک تبعه چینی مقیم ایران از روابطش با دختران ایرانی در فضای مجازی منتشر کرده است، خبرساز شد. بنابر گزارش‌ها این فرد در طول مدت سه‌ماه، بیش از ۵۰ ویدیو از روابطش با دختران جوان در ایران منتشر کرده است. پس از بالا گرفتن واکنش‌ها به این تصاویر در رسانه‌های مجازی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ناجا، روز جمعه، ۷ خردادماه، از پیگیری این موضوع و تشکیل پرونده‌ای در خصوص آنچه که «ادعای یکی از اتباع خارجی» خواند، خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان عمومی و انقلاب کاشان روز سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه، از بازداشت این تبعه چینی در «عوارضی کاشان» خبر داد. به گفته او، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی این تبعه چینی را دوشنبه شب بازداشت کرده‌اند و او «با اعمال ماده ۱۲۱، تحت‌الحفظ به  تهران منتقل خواهد شد». 

دهقانی همچنین اعلام کرد که این پرونده «شاکیان خصوصی» هم داشته و با توجه به حساسیت موضوع، در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گرفته است.

پس از اعتراض‌های فراوان زیر تصاویر منتشرشده این تبعه چین در فضای مجازی و درخواست حذف آن‌ها، ویدیویی منتسب به این فرد منتشر شد که در آن معذرت‌خواهی کرده و مدعی شده که همه ویدیوها را  پاک کرده است.

براساس اطلاعات موجود در رسانه‌های مجازی، این تبعه چینی بدون آنکه مشخص شود برای چه کاری در ایران است، بیش از یک سال است که با ویزای کار در ایران سکونت دارد و در شرح روابط خود آورده که به راحتی دختران ایرانی را به محل سکونت خود دعوت ‌کرده است.