شوک در اوپن فرانسه: نائومی اوساکا کنار کشید

اوساکا ممکن بود بابت شرکت نکردن در نشست های خبری از مسابقات اخراج شود

نائومی اوساکا، تنیس‌باز ژاپنی و نفر دوم رده‌بندی تنیس زنان جهان، دوشنبه گفت که از مسابقات اوپن فرانسه کنار می‌کشد.

او دلیل این کار را جر‌و‌بحثی اعلام کرد که بر سر خودداری‌اش از شرکت در نشست‌های خبری پس از مسابقه برپا شده است.

روز یکشنبه، مسئولان مسابقات تنیس گرند اسلم در بیانیه مشترکی گفتند که ممکن است اوساکا به دلیل این تصمیم، از اوپن فرانسه اخراج شود.

قهرمان ۲۳ ساله ژاپنی که چهار جایزه گرند اسلم در کارنامه دارد، دوشنبه در توییتی نوشت که هرگز نمی‌خواسته است باعث منحرف کردن توجه مردم از این مسابقات شود.

او نوشت: «از زمان مسابقات اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ بارها دچار افسردگی شده‌ام، و کنار آمدن با این وضع برایم خیلی سخت است... من آدمی درونگرا هستم، سخنور نیستم، و پیش از صحبت با رسانه‌ها دچار اضطراب شدیدی می‌شوم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«حالا مدتی از زمین تنیس دور خواهم بود، ولی وقتی زمان مناسب برسد، واقعا می‌خواهم با [برگزارکنندگان] در باره راه‌هایی که می‌شود وضع را برای بازیکنان بهتر کرد، صحبت کنم.»

اوساکا روز یکشنبه در نخستین روز رقابت‌های رولان گاروس فرانسه، در دو ست پیاپی با نتیجه شش-چهار و هفت-شش، پاتریشیا ماریا تیگ از رومانی را شکست داد.

او چهارشنبه پیش گفت که در طول بازی‌های اوپن فرانسه، در هیچ نشست خبری شرکت نخواهد کرد و توضیح داد که این پرهیز او برای حفظ سلامت روانی‌اش است.

طبق قوانین گرند اسلم، اوساکا ممکن بود بابت هر نشست خبری که از شرکت در آن خودداری کند، بیست هزار دلار جریمه شود. اوساکا گفته بود که تصمیمش «مخالفت شخصی» با مسابقات پاریس نیست و امیدوار است که جریمه «هنگفتی» که باید بپردازد، به یک خیریه سلامت روان اهدا شود.

اوساکا گفته‌است که مصاحبه با یک ورزشکار درست پس از شکست او در مسابقه، مانند «لگد زدن به آدمی است که زمین خورده است.»

بیشتر از ورزش