ادعای کره شمالی: کودکان یتیم برای کار در معدن «داوطلب» می‌شوند

حدود ۱۵۰ فارغ‌التحصیل از سه مدرسه کودکان بی‌سرپرست برای کار در معادن زغال سنگ و مزارع «داوطلب» شده‌اند

سازمان ملل گزارش‌هایی مبنی بر قحطی و گرسنگی در کشور کره شمالی دریافت کرده است - Ed JONES / AFP

به گزارش رسانه حکومتی کره شمالی، کودکان بی‌سرپرست این کشور برای کارهای بدنی در معادن زغال سنگ، مزارع و پروژه‌های عظیم ساخت‌وساز «داوطلب» می‌شوند.

شبکه خبری مرکزی کره، که رسانه‌ای حکومتی است گفت صدها فارغ‌التحصیل مدارس کودکان بی‌سرپرست، همراه با سایر دانشجویان و سربازان وظیفه «داوطلب شدند تا در کارهای سخت مشغول شوند».

این گزارش اشاره روشنی به سن کودکان یتیم نکرد ولی گفت از مدارس راهنمایی فارغ‌التحصیل شده‌اند و تصاویری که از آنان در روزنامه‌های حکومتی منتشر شد کودکانی را نشان می‌داد که نوجوان به نظر می‌رسیدند.

روز شنبه، ۲۹ مه، شبکه خبری مرکزی کره گزارش کرد بیش از ۷۰۰ کودک یتیم برای کار در مزارع تعاونی، یک کارخانه آهن و فولاد، جنگلبانی و سایر مشاغل داوطلب شده‌اند.

این رسانه روز پنجشنبه گزارش کرده بود حدود ۱۵۰ فارغ‌التحصیل از سه مدرسه کودکان بی‌سرپرست برای کار در معادن زغال سنگ و مزارع داوطلب شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری مرکزی کره گفت: «فارغ‌التحصیلان مدارس کودکان بی‌سرپرست به اراده خود برای کار در پروژه‌هایی عظیم برای ساخت جامعه سوسیالیست و برای کسب افتخار در جوانی به دلیل تلاش برای کامیابی کل کشور داوطلب شدند. آن‌ها تحصیلات خود را در مدرسه تحت مراقبت مهربانانه حزب مادر به اتمام رساندند.»

تمهیدات شدیدی که در کره شمالی برای کنترل کووید-۱۹ به کار بسته شده باعث تشدید نقض حقوق بشر و دشواری‌های اقتصادی شده که شهروندان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. سازمان ملل گزارش‌هایی مبنی بر قحطی و گرسنگی در کشور کره شمالی دریافت کرده است.

بنا به گزارش ۲۰۲۰ وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره اقدام‌های ناقض حقوق بشر، در برخی موارد کودکانی ۱۶ و ۱۷ ساله برای دوره‌ای ۱۰ ساله در یگان‌های شبه‌نظامی ساخت‌وساز به خدمت گرفته شده و باید برای ساعت‌هایی طولانی کارهایی خطرناک انجام می‌دادند.

به‌رغم آنکه در قوانین کره شمالی کار اجباری ممنوع است، این گزارش گفت: «دانش‌آموزان در اثر کار اجباری دچار آسیب‌های جسمی و روانی، سوء‌تغذیه، خستگی مفرط و اختلال در رشد شده‌اند.»

کره شمالی گزارش‌های نقض حقوق بشر را رد کرده و می‌گوید دشمنان کشور این مسائل را سیاسی کرده‌اند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در نامه‌ای به اصناف تجاری در روز سه‌شنبه، ۲۵ مه، گفت کشور با «بدترین‌ دشواری‌های» سال‌های اخیر مواجه شده ولی قدرت ملی و وجهه آن به دلیل «وفاداری سرسپرده و تلاش قهرمانانه کارگران» و دیگران تقویت شده است.

گزارش‌های اخیر رسانه‌های حکومتی همچنین از دانشجویانی خبر داده‌اند که برای کار در پروژه‌های بزرگ داوطلب شده‌اند و همچنین لشکری از «سربازان سازندگی» از ارتش این کشور تشکیل شده که سربازان وظیفه را به خدمت می‌گیرد و قرار است در پروژه‌های ساخت‌وساز مشغول شوند.

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان