کشته شدن سه استاد دانشگاه در افغانستان بر اثر انفجار بمب

پانزده تن دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است

بمب از نوع مغناطیسی بوده و به زیر بدنه اتوبوس متصل شده بوده است- عکس از طلوع نیوز

روز شنبه ۸ خرداد یک اتوبوس حامل گروهی از دانشگاهیان افغانستان بر اثر انفجار بمب دچار سانحه شد و در نتیجه آن سه استاد دانشگاه جان خود را از دست دادند.

به گزارش رویترز به نقل از سلیم نوری، سخنگوی پلیس ولایت پروان، اتوبوس حامل گروهی از استادان دانشگاه البیرونی در چاریکار، مرکز آن ولایت، دچار سانحه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پانزده تن دیگر از سرنشینان اتوبوس نیز بر اثر انفجار بمب زخمی شده‌اند و به گفته حامد عبیدی، سخنگوی وزارت آموزش عالی افغانستان، حال برخی از آن‌ها وخیم است.

بر اساس این گزارش، بمب از نوع مغناطیسی بوده و به زیر بدنه اتوبوس متصل شده بوده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

دولت افغانستان معمولا در موارد مشابه گذشته، طالبان را مسئول معرفی می‌کرد، اما این گروه اسلامگرای افراطی هرگونه دخالت در چنین حملاتی را رد کرده است.

خشونت در افغانستان از زمانی که آمریکا در ماه گذشته اعلام کرد خروج نظامیان خارجی از آن کشور از اول ماه مه آغاز می‌شود و تا ۱۱ سپتامبر پایان خواهد یافت، افزایش یافته است.

سه هفته پیش نیز بر اثر انفجار بمبی در بیرون یک مدرسه در کابل، پایتخت افغانستان، ۶۸ نفر کشته و ۱۶۵ نفر دیگر مجروح شدند که بیشتر قربانیان آن دانش‌آموزان مدرسه بودند.

ماه گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۱۸۰۰ غیرنظامی در افغانستان در جریان درگیری‌های نیروهای دولتی و طالبان کشته شده‌اند.