ویدیوی تام کروز جعلی، وحشت میلیون‌ها کاربر اینترنت

«در آینده شاهد تبدیل‌پذیری و کالایی شدن صدا و چهره‌ انسان‌ها خواهیم بود»

ویدیوی جدید نسخه «جعل عمیق» (deep fake) تام کروز، بازیگر ۵۸ ساله فیلم «ماموریت ناممکن»، با «ظاهری که به طرز ترسناکی واقعی به نظر می‌آید» و پیام «او»درباره نظافت صنعتی به کاربران شبکه تیک تاک، بارها در اینترنت بازنشر شده است.

تام کروز جعلی می‌گوید: «من خیلی از بدل‌کاری‌های فیلم‌هایم را خودم انجام می‌دهم، اما خیلی هم نظافت صنعتی می‌کنم. این خیلی مهم است. مسلما شما دست‌هایتان را آلوده نمی‌کنید، اما برای بریدن با آسیاب واقعا به محصول لایه‌بردار نیاز دارید. »

او اضافه می‌کند: «نکته‌ای دیگر برای شما [تیک] تاکی‌ها.»

بسیاری از کاربران «ردیت» ویدیوهای کروز را ترسناک خوانده‌اند.

دیپ تام کروز (@deeptomcruise)، کاربر تیک تاک، نه تنها این ویدیو را، بلکه در گذشته هم چندین کلیپ ویدیویی از این بازیگر آمریکایی ساخته است.

«همین الان #جعل‌عمیق تام کروز را دیدم و احساس کردم مثل میمونی هستم که به یک فضاپیما نگاه می‌کند.» 

یک کاربر در ردیت نوشت: «این کثافتکاری واقعا ترسناک است. مطمئنم قبلاً از آن استفاده‌های شرورانه شده و ما اصلا متوجه نشدیم.»

کاربری دیگر اضافه کرد: «این قضیه زمانی خطرناک می‌شود که بتوانند نسخه جعلی رهبران نظامی و سیاستمداران را بسازند و از قول آن‌ها حرف‌های خطرناکی بزنند. وقتی نوه‌تان از زندان با شما تماس بگیرد و برای آزاد شدن ۲۰۰ دلار پول بخواهد، کلاه‌برداری‌ها زیاد می‌شود. ما باید جلو عواقب بد این جریان را بگیریم.»

شخص دیگری گفت: «در آینده شاهد تبادل‌پذیری و کالایی شدن این صداها و چهره‌های انسانی خواهیم بود، مگر نه؟ فکر کردیم ماشین‌های پرنده خواهیم داشت، اما در عوض تنها چیزی که دستمان خواهد آمد، گسستگی کامل از هویت شخصی است.»

«این تام کروز نیست. این نسخه جعل عمیق است. برای کامئو احتمالا خبر خوبی نخواهد بود.»

کاربری دیگر گفت جعل های عمیق‌ می‌توانند «ترسناکترین تهدید برای سیاست‌های آینده ما باشند.»

یک کاربر نوشت: «واقعا ترسناک‌ترین عاملی است که در آینده می‌تواند سیاست‌های ما از بین ببرد. از کجا معلوم که جعل عمیق‌های رهبران نیایند حرف‌های مزخرف بزنند، یا برعکس،‌ نشود حرف‌های مزخرفی را که رهبران جلویدوربین زده‌اند، با جعل عمیق‌ها حذف کرد. این قضیه در دهه آینده بدترین قسمت بحث‌های سیاسی خواهد بود.»

شخص دیگری نیز  گفت: «من هم همین فکر را می‌کنم. وحشت‌آور است. واقعیت دارد تغییرپذیر می‌شود.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی